Aviseringar
Rensa alla

Uppstoppade vikingar


Ämnesstartare

Några amerikaner ska komma över oh hälsa på och ville se lite sevärdheter. Ngt historiskt eller ngt så jag sa att vi kunde gå på museum och se på gamla uppstoppade vikingar. Nu kan jag bara inte komma på vart de har uppstoppade vikingar man kan se på. Kan ni hjälpa mig och tala om vart dom finns?


   
Citera
M04
 M04

Uppstoppade vikingar? E du seriös,,eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M04: Uppstoppade vikingar? E du seriös,,eller?

Ja naturligtvis. Är det konstigt? Vet du vart man kan se? Finns ju mumier som är 6 000 år man kan se. Vikingar är bara 1 000.


   
SvaraCitera

Tumbleweeed:

 Finns ju mumier som är 6 000 år man kan se. 

De är mumifierade... Dock finns det folk från vikingatiden som offrats och slängts in i myrar, som bevarats på det sättet, men de är knappast vikingar. Annars borde finnas t.ex. vaxfigurer eller rekonstruktioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men nu har jag ju lovat uppstoppade. Hur fan ska jag ta mig ur detta?


   
SvaraCitera
M04
 M04

Tumbleweeed:
Men nu har jag ju lovat uppstoppade. Hur fan ska jag ta mig ur detta?

Förklara för dom att du var dum nog och inte visste att de inte finns... eller säga att de är stängt där de finns 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M04: Förklara för dom att du var dum nog och inte visste att de inte finns...

Nej det går absolut inte. Lovet uppstoppade vikingar så måste uppstoppade vikingar levereras. Kan några här spela uppstoppade vikingar?


   
SvaraCitera
M04
 M04

Tumbleweeed:

Nej det går absolut inte. Lovet uppstoppade vikingar så måste uppstoppade vikingar levereras. Kan några här spela uppstoppade vikingar?

Låter ju väldigt seriöst också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fortfarande inga förslag?


   
SvaraCitera

https://joburg.co.za/a-viking-thing/
finns biljetter att köpa och kostar bara 40 rand för barn under 12 år, så om du spar på veckopengen så kommer du nog in


   
SvaraCitera