Aviseringar
Rensa alla

Upptäckt inom den moderna kosmologin


Ämnesstartare

skit snack, verkar va nått fel på er (Partrik och döds guden)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Och hur VET du det?

Kanske för att jag är vetenskapligt skolad till skillnad från andra muppar som bara yrar runt utan att ens veta vad den vetenskapliga metoden är för något.

Patrick:

Har själv läst Bibeln

Jag också!

Patrick:

Det som står i Bibeln är sant och det stämmer överrens med verkligheten.

Jaså? Så du menar att det i början skapades två människor. Först mannen, sen hade guden slut på magiskt stoft och bröt av Adams revben för att fixa till en kvinna. Sen käkade de en frukt som ett talande djur övertalat de om. Och efter allt detta käkande av frukt fick miljarder av människor lida i framtiden för att guden ogillade att de käkade hans frukt.

Sen ska vi inte ens ta det där med 7 dagars skapelse, att det står att vattnet på jorden skapades innan stjärnorna och allt annat skit som inte stämmer överens med vetenskapligt framtagna fakta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Kanske för att jag är vetenskapligt skolad till skillnad från andra muppar som bara yrar runt utan att ens veta vad den vetenskapliga metoden är för något.

Det är också dödsguden. Livsforskare. Sluta upp med att låta som någon sorts auktoritet och fram med argumenten istället.

- Razorblade -:

Jaså? Så du menar att det i början skapades två människor. Först mannen, sen hade guden slut på magiskt stoft och bröt av Adams revben för att fixa till en kvinna. Sen käkade de en frukt som ett talande djur övertalat de om. Och efter allt detta käkande av frukt fick miljarder av människor lida i framtiden för att guden ogillade att de käkade hans frukt. Sen ska vi inte ens ta det där med 7 dagars skapelse, att det står att vattnet på jorden skapades innan stjärnorna och allt annat skit som inte stämmer överens med vetenskapligt framtagna fakta.

Ja, det finns mycket starka bevis för detta. Anledningen att sjudagars teorin inte stämmer överrens med forskningen är för att forskningen har uppenbara brister...den kan inte ens förklara hur The Big Bang uppkom...mygel.

Visa lite respekt för Bibeln för fan. Men idag har folk ingen respekt... allt handlar om det materiella och som om det inte var nog med att tjejer klär sig utmanande (inte konstigt att det sker våldtäkter) nu klär sig killar också olämpligt (tajta jeans osv). sedan finns det människor som DU som framställer Bibeln i dålig dager. Tragiskt!

ennie:

skit snack, verkar va nått fel på er (Partrik och döds guden)

Eller så är det fel på dig. Eventuellt ett mycket stort fel. Du bemödade (hade säkert inte förmågan) att ens läsa igenom hela texten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså hur orkar man sitta och läsa och titta igenom detta?

och de saker jag skummade igenom kan motbevisas med typ årskurs åttas fysik.

så nej, uppenbarligen någon sinnesförvirrad utan liv[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Livsforskare

Vilken metodik använder han i sin forskning? Låt höra?

Patrick:

Ja, det finns mycket starka bevis för detta.

Nämn ett bevis. Med bevis menar jag självklart sånt som är bevisat.

Patrick:

forskningen har uppenbara brister

Vissa teorier som inte är tillräckligt testade än, de har brister ja. Däremot är den vetenskapliga metoden en välbeprövad analytisk metod varför du idag kan sitta i ett uppvärmt hem med el, dator o.s.v. Där har du beviset för att vetenskap fungerar.

Patrick:

människor som DU som framställer Bibeln i dålig dager.

Den där gamla boken klarar det utmärkt själv. Gamla testamentet är fullt av felaktigheter, intolerans, förtryck, våldsamheter, sadism...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Eller så är det fel på dig. Eventuellt ett mycket stort fel. Du bemödade (hade säkert inte förmågan) att ens läsa igenom hela texten.

ahh men jag vill inte bli inbland i skit konstiga saker ^^ sän är de bara töntigt å skriva sånt ^^ om man läser om de kan man bli typ störd å hamnla utan för verkligheten ^^ så ville bara säga de att de kan va farligt ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

mvh

[love]!


   
SvaraCitera

- Razorblade -:

Vetenskap är när man först observerar, sen gör en hypotes, sen testar den, sen förfinar den till en teori, sen testar den igen och igen och igen tills den förfinas så bra att den kan kallas för fakta.Att utgå från "heliga" böcker och sen bilda sig en uppfattning, det kallas för önsketänkande.

Och när någonsin skulle någon ha observerat att jorden håller på och flänger omkring runt solen?

SJUKT! [shake]

Jag har kommit till övertygelsen att jordens rörelse inte kan detekteras med något optiskt experiment.”

- Albert Einstein


   
SvaraCitera
mynona

Jag tror att det här kan bli en intressant debatt att följa, men tyvärr krånglar datorn varenda gång man öppnar den :/


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

asså hur orkar man sitta och läsa och titta igenom detta? och de saker jag skummade igenom kan motbevisas med typ årskurs åttas fysik.så nej, uppenbarligen någon sinnesförvirrad utan liv

När får vi se nåt motbevis? [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dödsguden:

Och när någonsin skulle någon ha observerat att jorden håller på och flänger omkring runt solen?

Därför använder vi logik och matematik ihop med observationer. Allt kan inte bevisas enbart genom observation. Du som säger dig veta en del om vetenskap borde ha förstått det.

Dödsguden:

”Jag har kommit till övertygelsen att jordens rörelse inte kan detekteras med något optiskt experiment.”

På samma sätt som vinden inte kan detekteras direkt eftersom den är osynlig, men kan detekteras indirekt genom att man observerar vad den gör med löv, damm o.s.v.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[wink]


   
SvaraCitera

- Razorblade -:

Därför använder vi logik och matematik ihop med observationer. Allt kan inte bevisas enbart genom observation. Du som säger dig veta en del om vetenskap borde ha förstått det. På samma sätt som vinden inte kan detekteras direkt eftersom den är osynlig, men kan detekteras indirekt genom att man observerar vad den gör med löv, damm o.s.v.

Och hur detekteras jordens påstådda flängande kring solen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Det som står i Bibeln är sant och det stämmer överrens med verkligheten.

varför finns det två skapelseberättelser om allt stämmer så väl?


   
SvaraCitera