Aviseringar
Rensa alla

uppväxt/personlighet


Ämnesstartare

Hur kommer det sig att de som har haft en tuff uppväxt får oftast dåligt självförtroende,är blyga, kanske knarkar, är för snälla, mm ? 


   
Citera

väldigt starka emotinella känslor under uppväxten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Awflauggz:
väldigt starka emotinella känslor under uppväxten

Menar du att man får det?


   
SvaraCitera

Det är olika
jag har haft jobbig uppväxt & har en släkting som också haft det

vi är väldigt olika. Jag är 12309183 gånger snällare/tänker mig för mer

Känner folk som haft det fördjävligt och därav misshandlat andra. Man är nödvändigtvis inte mindre sympatisk för att man slåss eller är kriminell...


   
SvaraCitera

Aziiima:

Menar du att man får det?

ja de me

Har man liksom haft det så jobbigt att det påverkar liksom känslomässigt så blir man en mer emotionell människa iaf jag 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför blir man det? 


   
SvaraCitera

Awflauggz: Har man liksom haft det så jobbigt att det påverkar liksom känslomässigt så blir man en mer emotionell människa iaf jag 😛

ja, Du.. inte "man" (vem som helst)

Aziiima:
varför blir man det? 

hahahlurad:
Det är olika
jag har haft jobbig uppväxt & har en släkting som också haft det

vi är väldigt olika. Jag är 12309183 gånger snällare/tänker mig för mer

Känner folk som haft det fördjävligt och därav misshandlat andra. Man är nödvändigtvis inte mindre sympatisk för att man slåss eller är kriminell...


   
SvaraCitera

hahahlurad:

ja, Du.. inte "man" (vem som helst)

tare lugnt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

a okej, men asså hur kommer det sig att känslorna blir så stora osv? Aså om man jämför med en människa som inte har haft det tufft.


   
SvaraCitera

hahahlurad:
Det är olika
jag har haft jobbig uppväxt & har en släkting som också haft det

vi är väldigt olika. Jag är 12309183 gånger snällare/tänker mig för mer

Känner folk som haft det fördjävligt och därav misshandlat andra. Man är nödvändigtvis inte mindre sympatisk för att man slåss eller är kriminell...

Där använde du "man", du menar att det är så du tror förstår jag.


   
SvaraCitera

Aziiima:
a okej, men asså hur kommer det sig att känslorna blir så stora osv? Aså om man jämför med en människa som inte har haft det tufft.

Jag tror att jag överanalyserar, tänker på i mitt undermedvetna varför en person gör som den gör.. Jag blir väldigt berörd ibland och så.


   
SvaraCitera

Awflauggz:

Där använde du "man", du menar att det är så du tror förstår jag.

Jag skrev att det är olika och det ÄR olika

Aziiima:
a okej, men asså hur kommer det sig att känslorna blir så stora osv? Aså om man jämför med en människa som inte har haft det tufft.

Vissa stänger av och känner tomhet när de känner för mycket eller när för mycket händer

i traumatiska situationer, som t.ex. krig, kan barn sluta prata eftersom att de blik traumatiserade/chockade osv.
Vissa slutar visa känslor, vissa känner ingenting, vissa vet inte vad de ska känna.

vissa dödar sig själva för att de inte orkar mer, vissa skadar sig själva - och det kan man göra genom att vara för snäll. T.ex. låta andra utnyttja en sexuellt, emotionellt för att de trivs med att bli dåligt behandlade (eftersm det varit så förut). kan finnas andra orsaker också

En del missbrukare saknar kärlek och knarkar, har mkt sex osv. som en källa till kärlek lr ngt substitut för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur tufft har de personerna haft de som är kriminella? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

Jag skrev att det är olika och det ÄR olika
Vissa stänger av och känner tomhet när de känner för mycket eller när för mycket händer

i traumatiska situationer, som t.ex. krig, kan barn sluta prata eftersom att de blik traumatiserade/chockade osv.
Vissa slutar visa känslor, vissa känner ingenting, vissa vet inte vad de ska känna.

vissa dödar sig själva för att de inte orkar mer, vissa skadar sig själva - och det kan man göra genom att vara för snäll. T.ex. låta andra utnyttja en sexuellt, emotionellt för att de trivs med att bli dåligt behandlade (eftersm det varit så förut). kan finnas andra orsaker också

En del missbrukare saknar kärlek och knarkar, har mkt sex osv. som en källa till kärlek lr ngt substitut för det

Jo sant :/  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Awflauggz:

Jag tror att jag överanalyserar, tänker på i mitt undermedvetna varför en person gör som den gör.. Jag blir väldigt berörd ibland och så.

jag tror verkligen inte att du överanalyserar!


   
SvaraCitera