Aviseringar
Rensa alla

urgh! larver i mitt rum, vad ska jag ta mig till?


Ämnesstartare

har levt själv nu i en egen lägenhet i snart två veckor här i Stockholm..jag är en sådan person som inte gör sysslor i huset ifall jag inte måste.

nu under ett par dagar har jag haft en magkänsla på att allt inte står rätt till i soptunnan, för varje dag har det luktat mer illa och fler småflugor flugit ur. Till en början så var det bara en fluga pch jag trodde det var samma hela tiden:/

Föräldrarna kommer på besök imorgon så jag bestämmde mig för att snygga till det lite...

När jag öppnade soptunnan så var det den värsta lukten som gjorde att jag nästan spydde.... Sedan lade jag märke till massor med små korn som jag trodde var matrester men insåg sedam att det var larver och ett eget ekosystem i min soptunna var ett faktum..

Nu slängde jag hela lådan som hade en grumlig sörja på botten då jag inte skulle haft någon chans, dessvärre har dessa larver spridit sig till andra delar och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vad är det för medel som gäller? Hade nästan betalat för en hushållerska;)

Hur kan det ha bildats larver så snabbt? Visst har jag samlat allt skräp där men jag trodde inkubationstiden var längre:/

Nu har jag lärt mig att sedermera så ska jag diska efter jag ätit, inte låta kartonger stå och bilda högar, och slänga brödet innan det är mer grönt än brunt..


   
Citera
Åtta

noboundaries1:

Nu har jag lärt mig att sedermera så ska jag diska efter jag ätit, inte låta kartonger stå och bilda högar, och slänga brödet innan det är mer grönt än brunt..

Bra, för det där låter verkligen skitäckligt. Man behöver inte vara neatfreak, och det spelar ingen roll om det ligger lite damm i hörnen, men håll köket rent. [sad]


   
SvaraCitera

flytta hem igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu har sprutit sönder utrymmet med någon desmedel dom jag hittade i affären, innehåller klor så det borde göra susen:)


   
SvaraCitera

städa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HERREGUD

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

jag ska inte spy jag ska inte spy HUR KAN DU VARA SÅDAN SLUSK, lär dig från detta uuuhhh uuhhh uhh

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

fick du lov att döpa tråden till larver i ditt rum lr vill att denna tråd går ner :pPPpPp


   
SvaraCitera

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fresh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asgarv. Du har ju fått husdjur som du kan mata nu. Dresera dom te å städa å grejja hehehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ojoj, morsan och farsan har räddat mig.. De åkte 500km för att frakta lite möbler men nu har de städat hela lägenheten och det skiner fint:)

På tal om husdjur så hittade jag en padda som jag så gärna ville ta med hem, men jag hittade inte någon bra boplats:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

På tal om husdjur så hittade jag en padda som jag så gärna ville ta med hem, men jag hittade inte någon bra boplats:/

DU SKA FAN INTE HA HUSDJUR OM DU INTE ENS KAN HÅLLA DIN LÄGENHET NÅGORLUNDA REN, DJUR BEHÖVER MYCKET SKÖTSEL. [mad]


   
SvaraCitera

LOL FAIL


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

DU SKA FAN INTE HA HUSDJUR OM DU INTE ENS KAN HÅLLA DIN LÄGENHET NÅGORLUNDA REN, DJUR BEHÖVER MYCKET SKÖTSEL.[mad]

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en padda behöver knappast mycket skötsel.....


   
SvaraCitera