Aviseringar
Rensa alla

urinvägsinfektion efter sex, bara jag eller finns det fler?!!


Ämnesstartare

hejhopphallå, tjej på 17 år och trött på det här. Att alltid få urinvägsinfektion efter sex, är det bara jag eller finns det fler? snääääla svara och berätta om det finns fler där ute som också har detta förjävliga problem, haha.
seriösa svar tack.
Hur fan ska man lösa det här??????????????


   
Citera

Gå och kissa direkt efter sexet.


   
SvaraCitera

hejkorvhej:

Hur fan ska man lösa det här??????????????

Biologen:

Gå och kissa direkt efter sexet.

Samt be din partner att skaffa bättre hygien i underlivet.


   
SvaraCitera

Får nästan alltid urinvägsinfektioner i början med en ny partner trots att jag kissar efter sex. Brukar gå över efter några gånger. (vet ej riktigt varför)
Men använd kondom annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kissar efter sex, dock så andvänder vi inte alltid kondom. Men med min förra kille så andvände vi alltid det och jag fick det ändå..


   
SvaraCitera

drick mkt, och mycket sura grejer, kissa efter sex och ah, be partnern hålla sig så fräsch som möjligt. Är problemet kvar bör du kontakta ungdomsmottagningen kan jag tycka


   
SvaraCitera

Det kan uppstå liknande symptom vid klamydia, så du kanske ska kolla så det inte är en könssjukdom.

Jag får dock oftast också urinvägsinfektion när jag har sex med en ny partner. Vet ej vad det beror på riktigt, pga sköter mig väl och kissar efter samlag osv. Är väl för att det kan finnas bakterier och sånt som man kanske vanligtvis inte stoppar in i klittan, höh.


   
SvaraCitera