Aviseringar
Rensa alla

Urinvägsinfektion?


Ämnesstartare

jag har ingen aning om jag har urinvägsinfektion o det är fett jobbigt. Det gör ont när jag kisar och en stund efter, hade senast sex med min pojkvän i lördags o antar att de e därifrån? Någon som vet o det kan vara det?


   
Citera

Kissa i ett provrör och lämna det till läkarna på vårdcentralen, ring och beställ tid imorgon. Vi kan alltså inte avgöra detta, du måste lämna kissprov. Att det gör ont är du kissar kan bero på flera orsaker. 


   
SvaraCitera

kan vara klamydia


   
SvaraCitera

gå till en vårdcentral och kolla vad det är. det kan vara farligt ifall urinvägsinfektion inte behandlas. 


   
SvaraCitera

Första gången du fått det? Inget att bekymra sig för. Det är väldigt lätt att man får det när man gökar såhär års. Se bara till att hålla dig i rumstemperatur sålänge samlaget är färskt. Efter en tid vänjer du dig och kanske tillochmed börjar gilla hur det kittlar till lite. Personligen tycker jag det är lite som en långvarig orgasm mellan varje toalettbesök, jobbigt däremot att behöva gå och klia sig mellan varven.


   
SvaraCitera

fick det hela tiden när jag var yngre 🙁 man ska dricka tranbärsjuice


   
SvaraCitera

Drick tranbärsjuice eller något annat cvitaminrikt och kissa alltid efter sex för att få ur bakterier som kommit in i urinröret under sexet.
Man kan kurera urinvägsinfektioner hemma men går de inte över inom ett par dagar, man börjar kissa blod eller får ont i njurarna så ska man söka vård direkt.


   
SvaraCitera

använd desinfekterande medel, t.ex handsprit


   
SvaraCitera