Aviseringar
Rensa alla

Urinvägsinfektioner från p-piller?!


Ämnesstartare

[smile]Hej, jag har nu tagit p-piller (neovletta) i 3 månader snart. Har funkat helt okej förutom förjävliga urinvägsinfektioner som drabbat mig konstant under hela p-piller perioden! Ja, jag pissar så ofta jag kan efter sex för att 'skölja ur bakterierna', men det hjälper inte! Detta är verkligen skitjobbigt, 3 månader fram och tillbax till toan och ett jävla tranbärs-drickande -_-
Någon som varit med om liknande? Vad använde ni för preventivmedel då, samt bytte ni till nåt annat?
(Hjälper det ens att byta preventivmedel, eller kan jag vara 'allergisk' mot min killes sperma och måste använda kondom 4-ever?! Oh nooes!)[sad]

Aja, funderar starkt på p-plåster. Läste att p-piller gör slemhinnorna ehh, tunnare, kanske p-plåster är lite skonsammare? Verkar också väldigt simpelt att byta plåster en gång i veckan [smile]

Anywayz, hjälp jag e kissnödig fast ändå inte


   
Citera

Jag fick också de den första tiden då jag åt neovletta, men efter ett tag slutade de...[tard]


   
SvaraCitera

Byt piller helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Byt piller helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prova att byta till något annat en period.

lillajordgubben:

Jag fick också de den första tiden då jag åt neovletta, men efter ett tag slutade de...

Så kan det ju också vara, bara inte riktigt vant dig vid ämnet än.

Men som sagt, prova att byta till något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oki, tar nog en liten paus från helt och hållet en stund dock.. Hoppas bara att problemen försvinner då ><


   
SvaraCitera

jag har använt NuvaRing och fick hela tiden återkommande urinvägsinfektioner och innan dom smarta läkarna på vårdcentralen kom på det har jag hunnit äta x antal antibiotikakurer. Vissa gånger hade jag uvi varje eller varannan månad..fick anitbiotika gick en månad så kom det tillbaka. Slutade använda Nuvaring och började med p-piller och uvi:erna försvann


   
SvaraCitera

Jag tror inte det blir någon skillnad om du byter till P-plåster, eftersom P-piller och Plåster verkar på samma sätt, men snacka med UM, det kanske räcker med att byta piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick min första urinvägsinfektion runt en månad efter att jag börjat med mina p-piller, de kommer titt som tätt nu... Tom nu när jag slutat med mina p-piller. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera