Aviseringar
Rensa alla

USA-valet


Smilen
Ämnesstartare

Hur tror du det kommer att sluta? Vem önskar du vinner och varför?

Kommer Donald Trump att sitta kvar tror ni?


   
Citera

Schlatt 2020


   
SvaraCitera

Svårt att säga.
En del förslag som att höja bolagsskatten är en riktigt dum idé från Demokraternas sida och det är inte lite heller, de föreslår att skatten ska uppfrån 21% till 28%, det är en rejäl höjning och det kommer inte att få fler att komma i jobb.
Dock behöver USA höja sina skatter för att få ordning på det växande skuldberget. Det måste Trump inse.
På ett sätt vill jag att Trump vinner, inte för att jag är någon varm förespråkare av honom. Dels är det för att Biden är ett äckel och han är en lika stor om kanske en större kålsupare än vad Trump är (på vissa områden). Biden brukar generellt vara rätt ärlig dock men man vet aldrig när han kommer med en lögn. Trump vet man att han kan ljuga, mycket av det anser jag nog mest vara ogenomtänkt trams som han har hört och trott på. Trump är för lättinfluerad av fel personer.

Vad man åtminstone kan glädjas åt är att om Trump (eller Biden) vinner så slipper vi dessa gamlingar att kandidera mera. Jag känner att jag på nått sätt ändå vill att Trump vinner, trots alla hans svårigheter. Sen så slipper vi både Trump och Biden och några helt andra kan ställa upp. Tyvärr känns det inte så lovande med Kamala Harris och Ted Cruz m.f. som man inte heller tycker om.


   
SvaraCitera

Efter att ha sett debatten mellan Trump och Biden igår som hölls igår natt svensk tid så hoppas jag att USA OMGÅENDE utser två nya kandidater till presidentvalet, eftersom min uppfattning är att ingen av de här två kacklande gubbar är förtjänta av ämbetet att bli president över världens mäktigaste land.

BURRRRRRRR  Gråter  Gråter  Gråter  Gråter  Gråter  Gråter


   
SvaraCitera

Är ganska så ointresserad i Amerikansk politik. Alla är dåliga.


   
SvaraCitera

Trump kommer tyvärr att bli omvald. Jag trodde länge att han skulle få ca 60% av rösterna denna gång men nu lutar jag mer åt en liknande situation som förra gången - dvs blir vald utan majoritet av rösterna pga hur deras system med elektorsröster är. Att han dessutom har HD i sin ficka talar också för att han kommer vinna.

Hade dock varit intressant ifall han förlorade hur det skulle bli eftersom han inte kunnat lova en fredlig övergång eller att ens acceptera en förlust. 

Men nä, jag är övertygad om att tillräckligt många amerikaner är dumma nog för att hans snack om att allt negativt om honom är fake news och alla är emot honom och det är synd om honom och att ingen president med administration någonsin gjort så mycket som han faktiskt går hem och han blir omvald.

Har till och med betat en tusenlapp på det. Önskar bara att det var mer än dubbla pengarna man kunde vinna men aja. 

Hjärta


   
SvaraCitera

Trump har tydligen bekräftats ha fått corona - vilket han kommer överleva - och tjäna enormt på. Jag återgår till att han får ca 60% av rösterna.

Hjärta


   
SvaraCitera

Nu får Trump Regeneron, en behandling som inte är testad och godkänd av myndigheterna, plus zink och lite annat. Jag tror Trump har krävt att få behandlingen. Det var likadant med hydroxyklorokin som han tog själv och rekommenderade till andra, trots biverkningar som hjärtrytmstörningar, sånt som brukar ge dig en pacemaker... En rädd liten skit.


   
SvaraCitera

Oh, USA nutida presidenter Tumme nedTrött Någon som jag tycker borde ha ställt upp är jack SchlossbergHjärta Caroline Kennedy son och Jack Kennedys barnbarn. Han är politisk intresserad och insatt i det en hel del och hållit en  del föredrag..

 
Han borde ha ställt upp för jag tror att han hade VERKLIGEN brytt sig om folket vilket Kennedy gjorde back then (trots  alla skandaler och dödsfall)

HjärtaEn bild ur en VÄÄÄLIDGT stor bok som jag inte läst ut ännu..
IMG_1083.JPG


   
SvaraCitera

Storchen84: Har till och med betat en tusenlapp på det. Önskar bara att det var mer än dubbla pengarna man kunde vinna men aja.

Hos vem lade du in 1K kronor? Betsson? Såg att oddsen just nu tisdag kväll är...

Joe Biden 1.57
Donald Trump 2.50


   
SvaraCitera

Little-Traci: Någon som jag tycker borde ha ställt upp är jack SchlossbergHjärta Caroline Kennedy son och Jack Kennedys barnbarn. Han är politisk intresserad och insatt i det en hel del och hållit en  del föredrag..

Jag är ärligt talat väldigt dåligt insatt i USAs politik och ännu sämre i deras extremt krångliga system vid presidentval med påföljande elektorsval, men jag kan tänka mig att det krävs en extrem stor budget (rent ekonomiskt) för att över huvud taget kunna bli kandidat.

Jävligt märkligt system enl min åsikt. Tumme ned


   
SvaraCitera

stoner:

Hos vem lade du in 1K kronor? Betsson? Såg att oddsen just nu tisdag kväll är...

Joe Biden 1.57
Donald Trump 2.50

Har inte betat än pga hoppas på bättre odds. Iofs vet jag inte om oddsen är låst till det den var när man bettade eller om det justeras. Men kan nog inte vänta länge till tror jag. 

Hjärta


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:
Nu får Trump Regeneron, en behandling som inte är testad och godkänd av myndigheterna, plus zink och lite annat. Jag tror Trump har krävt att få behandlingen. Det var likadant med hydroxyklorokin som han tog själv och rekommenderade till andra, trots biverkningar som hjärtrytmstörningar, sånt som brukar ge dig en pacemaker... En rädd liten skit.

Vad var det jag sa? Trump har nu erkänt att han hörde talas om Regeneron och sa let me have it. 


   
SvaraCitera

stoner:

Jag är ärligt talat väldigt dåligt insatt i USAs politik och ännu sämre i deras extremt krångliga system vid presidentval med påföljande elektorsval, men jag kan tänka mig att det krävs en extrem stor budget (rent ekonomiskt) för att över huvud taget kunna bli kandidat.

Jävligt märkligt system enl min åsikt. Tumme ned

Jag  är inte så jättemycket insatt  i Kennedys politik.. mer om deras privata liv och det räcker nog tycker jag Shockerad 

Men en Kennedy borde ha rätt så stor budget.. Men jag tror inte nån av de vill ställa upp ändå, tyvärr Tardig


   
SvaraCitera

stoner: Joe Biden 1.57
Donald Trump 2.50

Bettade 1000 på att trump vinner för oddsen 2.65 och ytterligare 1000 på popular vote för odds på 5. Idag ligger dom på 2.75 respektive 5.50 och jag antar att det rättar sig efter hur trump ligger till i mätningarna i usa och han fortsätter att sjunka.

Hjärta


   
SvaraCitera