Aviseringar
Rensa alla

USB krånglar med mac


Anonym345:

right

Pröva få svar här.

http://forums.macrumors.com/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

right

Finns USB som bara stödjer Windows. Så man får kolla när man köper usb vilket det stödjer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det funkar med min dator, har använt det i ett år snart.


   
SvaraCitera

Myksa:

Du köper en PC. [bigcheers]

Men se då till att aldrig ha haft ditt USB-minne i någon annan PC, då är du doomed!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Men se då till att aldrig ha haft ditt USB-minne i någon annan PC, då är du doomed!

Felfelfel [no-no]


   
SvaraCitera

Myksa:

Felfelfel [no-no]

Om man har tur, kanske.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Om man har tur, kanske.[smile]

Snarare tvärtom. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Det funkar med min dator, har använt det i ett år snart.

Vet inte isf.


   
SvaraCitera

Myksa:

Snarare tvärtom. [zzz]

Ja, för vi vet ju alla hur farligt virus är för Mac-datorer.

Jag har haft Mac hela livet (ägt en PC något år) och har aldrig haft ett virus. Inte ett ända. Och jag skulle inte kunna nämna någon annan som har haft ett virus som skadat deras mac-dator.

Men detta är ju som vi båda vet den oändliga diskussionen, och båda sidor vinner jämnt och ständigt.

Allt jag vet är att jag älskar alla mina macdatorer, och har aldrig haft problem med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som både PC och MAC - ägare säger jag: Mac - trevligare användarupplevelse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det enda som kan hända om man inte drar ut det korrekt är att hårddisken kan förlora minne/kapacitet.

Inte helt rätt, om minnet har öppna filer eller kanske skriver i det tillfälle som du kopplar ur det så kan minnet innehålla skadade filer och felaktig metadata och kanske i värsta fall skada filsystemet/partitionstabellen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Inte helt rätt, om minnet har öppna filer eller kanske skriver i det tillfälle som du kopplar ur det så kan minnet innehålla skadade filer och felaktig metadata och kanske i värsta fall skada filsystemet/partitionstabellen.

Trots att jag utgick från att man inte kopplar bort vid ett sådant tillfälle, har du rätt i det. Borde ha nämnts.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Trots att jag utgick från att man inte kopplar bort vid ett sådant tillfälle, har du rätt i det. Borde ha nämnts.

Tänk på att operativsystemet inte alltid skriver till externa enheter vid samma tillfälle som du som användare ser filerna som överförda.
Det cachas oftast och skrivs senare till enheten i en enda lång skrivning, vilket medför att det inte alltid är så lätt att förutse när en skrivning utförs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du köper en PC.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använd kontrollpanelen.


   
SvaraCitera