Aviseringar
Rensa alla

USBminnet är fullt fast det inte är fullt


Ämnesstartare

Jag har fått problem med ett USB-minne. När jag ska spara på det (enhet G: tror jag det räknas som) så får jag ett felmeddelande efter ett par minuter om att det inte går att spara på enhet P: för det är fullt. Jag har inte ens försökt spara på någon enhet P: !

Går in på Den här datorn och på USB-enheten, högerklickar på den och kollar egenskaper och det finns vad jag ser 488 MB ledigt och ändå går det inte att spara en endaste grej på den för att den är full.

What the f...?

Finns det någon som har en aning vad som är fel? Är det hårdvarufel på USB-minnet!?

(använder Windows XP)


   
Citera
Ämnesetiketter

Commander:

Jag har fått problem med ett USB-minne. När jag ska spara på det (enhet G: tror jag det räknas som)

Enhetsbeteckningen är inte beständig, med andra ord kan den få olika beteckningar vid olika tillfällen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Enhetsbeteckningen är inte beständig, med andra ord kan den få olika beteckningar vid olika tillfällen.

Jag vet det.

Men att datorn vägrar skriva till ett USB-minne för att det skulle vara fullt och jag vet att det inte är fullt och på en enhet som inte syns om man plockar fram Den här datorn... DET är SUPERMYSKO enligt mig.


   
SvaraCitera

Commander:

DET är SUPERMYSKO enligt mig.

Det är ju windows så det är ju knappast förvånande.
Vilket filsystem använder minnet?
Du skulle kunna prova att backa upp filerna på hårddisken och sedan formatera minnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du skulle kunna prova att backa upp filerna på hårddisken och sedan formatera minnet.

Ja, när jag tänker efter är nog det ett bra råd. Jag kommer ju åt dom filer som finns där. Jag kan liksom komma åt enheten utan problem.

Det gör det ju lite otroligt att det skulle handla om hårdvarufel på minnet för då skulle jag knappast kunna komma åt dom filer som finns där eller kolla egenskaper och sånna saker.

Imorrn lägger jag över filerna på hdd och kanske något annat och sedan så formaterar jag om USBt och så får vi se om det blir lite mer mottagligt.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera