Aviseringar
Rensa alla

usch vad jag hatar när dom intervjuar mördades föräldrar


Ämnesstartare

http://www.expressen.se/nyheter/1.2657523/mamma-till-flinks-offer-jag-ar-djupt-b...

Mattias Flink har fått ett tidsbestämt straff och då kommer det intervjuer som det här tramset som står här ovanför. Det kan ju inte vara den som har blivit utsatt för ett brått som ska bestämma straffet för då kommer ingen någonsin suttit av sitt straff.


   
Citera

sänk kvällstidningarna, skapa dina egna nyheter


   
SvaraCitera
mynona

qazedctgb:

Det kan ju inte vara den som har blivit utsatt för ett brått som ska bestämma straffet för då kommer ingen någonsin suttit av sitt straff.

Jag håller med. Det underminerar hela rättsystemet att låta offer eller anhöriga till offer ha inflytande över straffen - jag tror man gör det till viss del i vissa amerikanska delstater. Brottsoffer och anhöriga till offer är inte opartiska, de har rätt att vara partiska, men just därför så borde de inte ha inflytande på domen. Det degraderar hela rättsystemet till hämnd.


   
SvaraCitera

Hata expressen
och aftonbladet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

killen har liksom redan suttit 30 år hur länge tycker dom han ska sitta?


   
SvaraCitera

har han blivit snäll då

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

om han blivit snäll och sagt förlåt kan han väl få komma ut


   
SvaraCitera

Spelar ingen roll hur jävla snäll han är eller har blivit. Sådana borde ställas mot en vägg direkt och få ett nackskott. Andra chans? Visst, har man gjort något mildare än att utgått från att direkt döda så visst. Alla är värda en annan chans, förbrytare i alla slag. Men inte när det gäller någon som dödat massa människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teensoundman:

Alla är värda en annan chans, förbrytare i alla slag. Men inte när det gäller någon som dödat massa människor.

det är sånhär mentalitet som jag inte fattar vem ska utföra den avrättningen då? då blir ju den med en mördare...


   
SvaraCitera

qazedctgb:

då blir ju den med en mördare...

Det har funkat förrut och det funkar fortfarande på sina ställen.

Men du menar alltså, att i principen är det helt okej att om jag skulle springa runt och döda vi säger t.ex. 5 stycken imorgon, och sedan ska jag bara sitta i fängelse med eget rum och badrum samt få bättre mat än vad pensionärerna får. Och sedan vips, efter några år så ska jag få springa runt på gatorna igen?

Då ska jag säga dig att helt ärligt så skulle jag döda för stora summor pengar utan tvekan om jag inte hade några relationer här i livet och inte mått vidare. Liksom spela roll om jag får madrömmar resten av livet och får sitta inne 20år. Har jag någon miljon kan jag ut och leva lyxliv när jag kommer ut och sedan ta självmord om jag mår himmla dåligt.

qazedctgb:

suttit 30 år

Släpps han 2014 har han suittit 20år och levt på våra skattepengar...


   
SvaraCitera

teensoundman:

Liksom spela roll om jag får madrömmar resten av livet och får sitta inne 20år. Har jag någon miljon kan jag ut och leva lyxliv när jag kommer ut och sedan ta självmord om jag mår himmla dåligt.

du är speciell.


   
SvaraCitera

Artie:

du är speciell.

1. Japp [wink]
2. Beror på vilken generation du ser på
3. Så du är också en filur som tycker lyxkåken räcker för sådana som dödat massa personer [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teensoundman:

Och sedan vips, efter några år så ska jag få springa runt på gatorna igen?

ja några år det är vad mördare sitter du.

teensoundman:

Har jag någon miljon kan jag ut och leva lyxliv när jag kommer ut och sedan ta självmord om jag mår himmla dåligt.

för att så är det ju precis...

teensoundman:

Släpps han 2014 har han suittit 20år och levt på våra skattepengar...

det amerikanska dödsstraffet (i alla fall i vissa delstater) kostar mer pengar än att låsa in personen tills den dör.


   
SvaraCitera

teensoundman:

Så du är också en filur som tycker lyxkåken räcker för sådana som dödat massa personer

jag vet inte hur jag ska förhålla mig till frågan men jag är iaf en sån där filur som inte tycker det är värt att spendera 20 år i fängelse med mardrömmar varje natt och ständig ånger för att kunna ta en lyxig jorden runt resa när jag kommer ut innan jag skjuter mig i huvudet. tror inte du är det heller egentligen.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

ja några år det är vad mördare sitter du.

Känns som du bara tänker på mördaren, är du släkt med han? 7 liv, 7 människor med en medelålder på endast ca. 24 år.

Du är nog i fel sits att bli befrågad hur det känns att förlora ett barn... Men försök tänk själv hur det skulle vara för föräldrarna, kusinerna, vännerna etc. etc. att få veta att han/hon blivit dödad mitt ute på gatan. Någon kommer och knackar på dörren och säger att din dotter har blivit skjuten. Och alla minnerna och allt som ni gått igenom är förlorat, dessutom för 7 personer. -Bara för att en sjukjävel skjuter ihjäl dem.

Tänk om någon i din familj blev skjuten? Skulle du bita i det sura äpplet och bara acceptera att han blev frisläppt efter 20 år?

Jag kan inte som vissa här tycka han är värd att gå ut igen oavsätt om han suttit 50år eller 5.

qazedctgb:

för att så är det ju precis...

Inte i detta fallet...

qazedctgb:

det amerikanska dödsstraffet (i alla fall i vissa delstater) kostar mer pengar än att låsa in personen tills den dör.

Vilken metod syftar du på då? Finns både billiga och dyra. Om inte annat kan de låta forskare hålla på hjärnmanipulera och testa genmodifiering på dem. Så gör det någon nytta!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

qazedctgb:

ja några år det är vad mördare sitter du.

Glömde nämna. Är verkligen 7 människoliv värt endast 20år i ett svenskt fängelse?


   
SvaraCitera
Lounge

sluta läs sådana tidningar

da


   
SvaraCitera