Aviseringar
Rensa alla

Ut med tejerna ifrån Lumpen


Lumpen bör göras helt frivillig, och det för båda könen


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Förresten är ju TS 93 (om det nu inte bara är ett random tal), ofta du har någon som helst koll på något då.
Barnrumpa. [smile]

[sad]

bajenfans93:

håller dem inte styrkemässigt!!

Får man inte göra diverse styrketest under mönstringen? Alltså sållas de som inte räcker till styrkemässigt ut och placeras inte på de utbildningar som är lite mer fysiskt krävande. Tjejer gör ju samma tester på precis samma villkor som killarna.


   
SvaraCitera

Du är ju dum i huvudet din lilla tönt.
Läs på lite innan du uttalar dig, tack.


   
SvaraCitera

Jesus i krubban i röven jag tar,
och Josef han smeker min anal.
Han fingrar och pillrar och kvillrar och drar,
jag önskar han alltid vore kvar.


   
SvaraCitera
Hando

bajenfans93:

jag

bajenfans93:

är

bajenfans93:

ett

bajenfans93:

jävla skämt!!

[smile]


   
SvaraCitera

Det finns tjejer som är starkare än killar, det finns även arbeten inom försvaret som inte är så fysiskt krävande. Däremot tycker jag inte att det är lämpligt ha kvinnor i fysiskt krävande roller som dessutom är farliga.

Vårt försvar råkar även ha insatsstyrkor i muslimska (tror jag) länder där det är förbjudet för en kvinna att prata med en man som hon inte är släkt med eller gift med. Då är det ganska bra att ha kvinnor med så att man inte bara kan kommunicera med halva befolkningen.


   
SvaraCitera

israel har allmän värnplikt som gäller även för kvinnor, på samma villkor. tror att något annat land nere i mellanöstern också har en hel del kvinnor i militären, glömt vilket bara. och oavsett vilket så är det väl rätt meningslöst att käfta om saken, i och med att den allmänna värnplikten håller på att tas bort helt. men seriöst, en p15 som gnäller över klena tjejer i lumpen är bland det mest patetiska någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

eller inte

+

Konsumtionshets:

Ut med lumpen ur Sverige istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bajenfans93:

t ska vara exakt lika många män som kvinnor i militären. fatta ett land som försvaras av kvinnor. Jagär kritisk till det här med att kvinnorna ska börja ta över mer och mer!!! det har fan ingenting emot tjejer, förutom att jag tycker att dem inte hör hemma i militären!!

snälla du har inte ens gjort lumpen så jag tror du har vädligt dåligt med möjligheter att bedömma vad som krävs.

som jägarsoldater platsar det nog inte speciellt många kvinnor. men jägartrupperna är ju en väldigt liten del av armen. stridsfordon/stridsvagn/bandvagns förare måste i regel vara ganska små (tjejer är mindre än killar) och har inte så höga krav på fysisk styrka.

dessutom är det mesta våran militär gör idag sk "fredsbevarande insatser" och då är det en fördel med så många olika typer av personer i förbanden som möjligt(kvinnor pratar och litar oftare på kvinnor än på män osv)


   
SvaraCitera

Capture:

[sad]

TS är ju pojke också liksom, och verkar ju tillhöra gruppen som borde veta mer med tanke på deras ålder men uppebarligen inte kan något alls.
Du är tjej (vilket automatiskt gör dig bättre), och kan en massa [no-no]


   
SvaraCitera

Individual:

Däremot tycker jag inte att det är lämpligt ha kvinnor i fysiskt krävande roller som dessutom är farliga.

Men att försätta män i farliga situationer, det är grymt! Image


   
SvaraCitera

Utlänning:

Men att försätta män i farliga situationer, det är grymt!

Ironisk?


   
SvaraCitera

Individual:

Ironisk?

Ja. Givetvis. Varför är det så illa att försätta kvinnor i den här typen av situationer? [bigsmile]


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Låt kvinnor vara kvinnor.

Troll.


   
SvaraCitera

Om någon nu vill vara med sveriges skämt till armé måste dom väl få det?


   
SvaraCitera