Aviseringar
Rensa alla

ut o shoppa.


Ämnesstartare

Ska ut o shoppa upp 2000 kr, fixa lite fräshare kläder och behöver tips på affärer/snygga saker. Accessoarer osv.
vill köpa ett till par jeans, har 3 st nu. Ett par tighta svarta som inte passar med mycket på överkroppen, ett par mörka vanliga - sitter rätt dåligt, och ett par blåa bekväma.
Sedan använder jag väl knappt några skjortor, har en flanellskjorta.
oftast blire typ vanlig långärmad tröja som är randig typ.
och accessoarer har jag inga, använder dock scarf/sjalar/grejjer runt halsen ibland.
så ge mig tips, vill köpa fler fin skjortor också. please.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

2000kr..
Alltså antingen en skjorta eller ett par jeans. Jadu...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

2000kr..
Alltså antingen en skjorta eller ett par jeans. Jadu...

Nej, jeans kostar kanske 4-500 om man fyndar. Köpte mina tighta för 100 kr, 70 % rea.
Skjortan kostade 400.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej. Beror på vad man är ute efter. Jag är ute efter klassiska märken och kvalité. Då ligger skjortorna på ca 1500kr +
Jeans bryr jag mig inte så mycket om märket bara jag tycker dom ser snygga ut. Lee eller Levis funkar.
Nudie och acne är snygga men har värdelös kvalité.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

Beror på vad man är ute efter. Jag är ute efter klassiska märken och kvalité

[tired]


   
SvaraCitera

2000, nästan ett par jeans [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GÖR DET INTE


   
SvaraCitera

MikaelH:

Okej. Beror på vad man är ute efter. Jag är ute efter klassiska märken och kvalité. Då ligger skjortorna på ca 1500kr +

hur jävla dum i huvudet kan man vara?
har du inte grejer du hällre lägger pengar på än skjortor som inte är värda så mkt pengar?

kvalitét är bara skitsnack. allt kommer från samma fabriker men får olika lappar i nacken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

kvalitét är bara skitsnack. allt kommer från samma fabriker men får olika lappar i nacken.

Mina skräddarsydda skjortor från LaChemise för ca 2000kr st har hållit i år. Mina 2 skjortor jag köpte på Brothers för 300kr fick sönder efter kanske 5 månader. Jag använder skjortor dagligen som vanligt klädesplagg.

Och jag kanske har tillräckligt mycket pengar för att lägga en del på det som intresserar mig, att se bra ut. OCH samtidigt kunna spara pengar eller roa mig. Tänkte du på det?

Postlapsaria:

allt kommer från samma fabriker men får olika lappar i nacken.

Nu är det snarare du som är dum i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

Mina skräddarsydda skjortor från LaChemise för ca 2000kr

Hahahaha. Jaja, jag är 16 år med 1000 kr i månaden.
Jävla tönt, sluta skryt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja du är fortfarande fjortis då är det inte så konstigt.
Jag är vuxen och har jobb plus att jag har inkomst på annat håll. Så, inte så konstigt att man har råd då. Eller hur?

Det är inget skryt.


   
SvaraCitera

MikaelH:

Tänkte du på det?

jag tänkte att det finns jävligt mycket annat som är sjukt mycket värdare att lägga pengar på.

MikaelH:

Nu är det snarare du som är dum i huvudet.

nej det är jag faktiskt inte. jag ser bra ut men lägger inte ner en förmägenhet på klädesplagg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill också handla, behöver göra massa saker.
men är sjuk[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Handla second hand, då får du typ sextiofem outfits för det priset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

jag tänkte att det finns jävligt mycket annat som är sjukt mycket värdare att lägga pengar på.

För mig är utseende viktigt. Och jag gillar att klä mig exklusivt.
Bara för att du inte tycker det är viktigt så behöver vi alla andra inte också tycka det. Smaken är som baken.

Postlapsaria:

. jag ser bra ut men lägger inte ner en förmägenhet på klädesplagg.

Tycker du ja. Men det skulle nog inte jag tycka. Vi har olika smaker..


   
SvaraCitera