Aviseringar
Rensa alla

Utan att spänna?


majkie2:

Men det kommer inte ifrån dokumenterade fall där någonting faktiskt har hänt.

Jo. -.-

majkie2:

Det trodde man för 10 år sedan ungefär. Man stannar inte i växten av korrekt utförd styrketräning, punkt slut. Möjligtvis att man bromsar den.

Ehm, det har dock varit dokumentärer om just detta där det bevisas att i många fall är så.
Men som jag skrev förut. Alla kroppar är olika.
Det finns människor som rökt i 50 år men är helt friska. Det betyder inte att det inte är farligt och idiotiskt att röka.


   
SvaraCitera

Men, vist majkie2. Du har såklart helt rätt i att om man tar det lugnt och tränar med lätta vikter och sköter vilan samt kosten så minskar det ju alla risker!
Sunt förnuft.

"Skelettbenen har så kallade tillväxtzoner som när man vuxit klart sluter sig. Tränar man hårt innan tillväxtzonerna har “stängts igen” är det risk för att de skadas och att man stannar i växten." /utbildad idrottslärare och hälsopedagog vid Idrottshögskolan i Stockholm & även bedrivit studier inom personlig träning, näringslära och ledarskap i Nya Zeeland. Licensierad personlig tränare genom S.A.F.E och har som komplement till detta gått en kurs i core-träning på The Academy.

Tar man det mycket försiktigt och får hjälp så ska det oftast gå bra. Men risken finns. Jag hade istället väntat lite och tränat när jag blivit äldre för att vara säker.


   
SvaraCitera

MikaelH:

lätta

Jag har då kört tungt och maxat då och då sen jag var 13 och är nu ~185 och växer fortfarande någon ynka cm. Men det är någorlunda som du säger, tränar man fel, riskerar man skador.

Sen så, får man problem med en tillväxtzon då blir det ett helvete. Ramlade av cykeln i extremt hög fart och träffade just en av de få tillväxtzoner som fanns kvar i mitt vänstra knä, för några år sedan.

Och eftersom det fanns i tomrum(det området tillväxtzonen var slutade växa) i underbenet precis undre knäskålen, så blev det cp och jag kunde enligt läkarna hyperextensera mitt knä, dvs böja det ~15 grader för mycket (benet såg ut som en banan då [y]) . Vilket i sin tur gav ostabilitet i benet, som i sin tur gav ostabilitet i ryggen och min hållning p.g.a att det drabbade benet var 1cm för kort jämfört med mitt andra ben, vilket påverkar mer än man tror.

Slutade med att jag opererade knäet förra året i januari, och fick gå på kryckor tills slutet av juli. (wiiee, tog runt 20 i benpress när jag kom tillbaka :D) Och ännu en operation i november, dock var det väldigt liten i jämförelse med den första [zzz]

happy ending, i guess, för nu äre ok iaf!


   
SvaraCitera

MikaelH:

Ehm, det har dock varit dokumentärer om just detta där det bevisas att i många fall är så.

Man har bevisat att det inte är så, också.

MikaelH:

Jo. -.-

Then show me.


   
SvaraCitera

MikaelH:

Du har såklart helt rätt i att om man tar det lugnt och tränar med lätta vikter och sköter vilan samt kosten så minskar det ju alla risker!
Sunt förnuft.

Mm.


   
SvaraCitera

Appuru:

happy ending, i guess, för nu äre ok iaf!

Okej. Jag vet inte riktigt vad ditt ben hade med samtalsämnet. 🙂 Men jag är glad att du mår bättre och du kommer säkert bli helt återställd så kan du träna igen!


   
SvaraCitera

knorrisän:

varför är det så?

Ingen aning. Alls. Du kanske har någon sjukdom? Verkar jättekonstigt att dina muskler syns mer när du spänner dem.


   
SvaraCitera

Jag har aldrig haft magrutor. 🙁


   
SvaraCitera

Homunculi:

Jag har aldrig haft magrutor. 🙁

Jag har det väldigt snart, längtar.


   
SvaraCitera

majkie2:

Jag har det väldigt snart, längtar.

Ska du gå runt och flasha dem för brudar eller?


   
SvaraCitera

Homunculi:

Ska du gå runt och flasha dem för brudar eller?

Nej, för mig själv.
Tycker magrutor är bland det häftigaste som finns. Så otroligt jävla snyggt.

Fast tja, jag vill såklart också kunna gå med bar överkropp på sommarn utan att känna mig som en säl.


   
SvaraCitera

majkie2:

Nej, för mig själv.
Tycker magrutor är bland det häftigaste som finns. Så otroligt jävla snyggt.

Latent homosexualitet som dyker upp?
Dold text: Neh.

majkie2:

Fast tja, jag vill såklart också kunna gå med bar överkropp på sommarn utan att känna mig som en säl.

Det innebär en viss fördel förståss, ja.


   
SvaraCitera

Homunculi:

Latent homosexualitet som dyker upp?

Nej.

Homunculi:

Neh.

Jodå.

Homunculi:

Det innebär en viss fördel förståss, ja.

M.


   
SvaraCitera

majkie2:

Nej.

majkie2:

Jodå.

Det där "neh" var mer som en negation av mitt tidigare uttalande, så att du inte skulle känna dig ledsen.

majkie2:

M.

Jag tror att jag ligger på modell pösmunk just nu, inte valross men inte heller vältränad, något mittimellan.


   
SvaraCitera

Homunculi:

Det där "neh" var mer som en negation av mitt tidigare uttalande, så att du inte skulle känna dig ledsen.

Jag misstänkte det faktiskt ^^

Homunculi:

Jag tror att jag ligger på modell pösmunk just nu, inte valross men inte heller vältränad, något mittimellan.

Tja, inte så mycket att skrapa bort då med andra ord?


   
SvaraCitera