Aviseringar
Rensa alla

Utbetalning en gång per månad eller vecka?


Ämnesstartare

S3ON: Om en föredrar och önskar få per vecka men ej tillåts därför att det finns människor som ej vill/ej klarar av att sköta det ekonomiska så blir det kind of a straff..

Nä. det är inte alls definitionen av straff, det här är mer vilja kontra verklighet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Är du positiv till att låta varje individ bestämma själv då? Varför skall de som klarar av att sköta det där straffas pga att du ej klarar av dt? :/

Ja, absolut! Tycker att man ska kunna välja sånt själv. Ju mer man kan styra över sitt eget liv, desto bättre Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Nä. det är inte alls definitionen av straff, det här är mer vilja kontra verklighet

Nej. Det är vilja, intresse, personliga behov kontra statligt tvång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Nej. Det är vilja, intresse, personliga behov kontra statligt tvång.

vad för behov skulle fyllas av pengar varje vecka som inte månadsbetalningar kan göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

vad för behov skulle fyllas av pengar varje vecka som inte månadsbetalningar kan göra?

Det är lite upp till varje individ att känna efter egna behov och avgöra anser jag, inget du eller jag eller någon annan bör sysselsätta sig med att reflektera över.. 

Jag känner personligen att veckolön kan öka min motivation till att ta ett tråkigt arbete, att det lönar sig varje vecka, dvs oftare, även om summan är 4 gånger lägre. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Nej. Det är vilja, intresse, personliga behov kontra statligt tvång.

det finns väl inget statligt tvång kring att betala löner varje månad? om så är fallet kan du gärna hänvisa till det, för då har jag missat något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du skulle ha veckolön så skulle du behöva spara undan pengar till räkningar då det blir jävligt svårt att betala på en veckolön. Jag har lön varannan vecka, detta är bättre för mig och har ökat min motivation. På två veckors lön betalas enkelt räkningarna av och jag har lite över. När nästa lön kommer så kan jag göra vad jag vill med den och sedan så är man tillbaka vid räkningar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo: Om du skulle ha veckolön så skulle du behöva spara undan pengar till räkningar då det blir jävligt svårt att betala på en veckolön.

Om allt anpassas efter dina val så att du betalar räkningar varje vecka då? Sätt allt som skall betalas på autogiro om du känner att det blir jobbigt att betala hela tiden manuellt. 

Reeeetooo: ag har lön varannan vecka, detta är bättre för mig och har ökat min motivation.

Fint! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: det finns väl inget statligt tvång kring att betala löner varje månad? om så är fallet kan du gärna hänvisa till det, för då har jag missat något.

Du kan nog räkna ut vad jag menar, mr. smartass


   
SvaraCitera

S3ON:

Du kan nog räkna ut vad jag menar, mr. smartass

att du vill få andra individers, organisationers och företags personliga åsikter och preferenser till ett statligt förtryck av dig personligen? om det inte är detta du menar så kanske du skulle sluta skriva det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

att du vill få andra individers, organisationers och företags personliga åsikter och preferenser till ett statligt förtryck av dig personligen? om det inte är detta du menar så kanske du skulle sluta skriva det.

Förstår inte vad du menar. 

Jag vill att alla individer skall kunna styra när och hur ofta de vill ha sin lön, utöver det anser jag att det skall finnas alternativ att lägga upp och betala hyror etc så ofta som en väljer att få lön. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Förstår inte vad du menar. 

Jag vill att alla individer skall kunna styra när och hur ofta de vill ha sin lön, utöver det anser jag att det skall finnas alternativ att lägga upp och betala hyror etc så ofta som en väljer att få lön. 

du har väl all möjlighet att välja bort anställningar för att arbetsgivaren inte vill tillgodose dina önskemål om att få lön varje vecka. gå med i facket, vetja, och försök göra en grej av det. se om många andra också känner sig kränkta och förtryckta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

du har väl all möjlighet att välja bort anställningar för att arbetsgivaren inte vill tillgodose dina önskemål om att få lön varje vecka. gå med i facket, vetja, och försök göra en grej av det. se om många andra också känner sig kränkta och förtryckta.

Det bör vara enklare än så! 


   
SvaraCitera

S3ON:

Det bör vara enklare än så! 

det bör vara din grundlagsskyddade rätt att ställa vilka godtyckliga och idiotiska krav som helst till vem du vill, i den utsträckning du finner lämplig? om du vill ha din lön var 9:e dag förutom under skottår, då du vill ha lön två gånger i veckan under februari, så ska din föreställda arbetsgivare tvingas förhålla sig till det utan att ha något att säga till om i saken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lr hur VET HUT, UNGJÄVEL!


   
SvaraCitera