Aviseringar
Rensa alla

Utbildning efter ort eller Ort efter utbildning?


Ämnesstartare

Prioriterar du att flytta för att få bästa skolan eller välja skola som finns i närbygden.

Motivera gärna dina åsikter.


   
Citera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Ort efter Utbildning (Du röstade på detta alternativ)

Alltid kul att se nya ställen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Utbildning efter Ort (Du röstade på detta alternativ)

kravet är dock enbart: "orten får inte vara Falun"


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Ort efter Utbildning (Du röstade på detta alternativ)

tror jag.. men är ej objektiv av mig pga: bodde i stockholm, ville bo kvar i stockholm så valde kth. iofs finns min utbildning typ bara på kth och i norrköping el ngt (inte exakt likadan) och kth är ju känt för att vara bra så det gjorde ju sig själv typ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Ort efter Utbildning (Du röstade på detta alternativ)

utbildningen finns i Sverige enbart på två orter och kan bara tänka mig den ena av dem. dock står utrikiska alternativ även med på listan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Utbildning efter Ort (Du röstade på detta alternativ)

För omständigt att flytta. Universitet här har allt jag behöver - Göteborgs universitet.

Blir det någon gång i framtiden att flytta pga. utbildning så blir det utomlands någon enstaka termin. Endast för själva upplevelsen.


   
SvaraCitera

jag flyttade till lund för att det låter bra, men vill nog stanna i lund för att alla mina vänner har flyttat dit eller kommer flytta dit, typ. förutom några, som bor i göteborg, men dit tar det knappt tre timmar att åka = nära.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Ort efter Utbildning (Du röstade på detta alternativ)

pendlar 2h 20 min fem dagar i veckan för att kunna gå den linje som jag vill.
Hade aldrig kunnat tänka mig att gå på den närliggande gymnasieskolan bara för att den råkar vara nära.
I mitt fall vill man åka så långt bort från bygden som möjligt.

edit: skrev fel, det är 2h 20 min om dagen


   
SvaraCitera

jag bestämde mig för uppsala så letade jag utbildning 🙂


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Prioriterar du att flytta för att få bästa skolan eller välja skola som finns i närbygden.

på den frågan alltid flytta! man ska inte bara välja det som är slappast när det finns något man hellre vill läsa...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Båda spelade roll. Fast ort går nog föra, stod och valde mellan en utbildning i Borås och en i Gävle.... gävle låg längre bort - så valdet det [crazy] + Tobbish bostadsort spelade nog en roll den också [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

utbildning i Borås

*ryser*

Finns det ens statsvetenskap där? Eller var det något annat?


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Ort efter Utbildning (Du röstade på detta alternativ)

Eftersom jag bor i en liten skithåla så finns det inte så många alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Finns det ens statsvetenskap där? Eller var det något annat?

Nä, bibliotekarie. Men det verkade inte vara så vettigt att utbilda sig till det och Borås är nog ett väldigt hemskt ställe att bo på [mad] Fy. Hade nog kunnat läsa statsvetenskap på Högskolan i Väst eller så, men ville bort från Västkusten ett tag [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

valde närmaste gymnasieskolan pga stressad tjej som inte hinner pendla + sämst kollektivtrafik så jag inte skull komma hem om jag inte slutade 2 varje dag i skolan.

Inser efter lite mer än ett år att min skola faktiskt är skit och ca 90% av människorna i den också, så kommer mest troligt byta om jag ska få en gymnasieutbildning överhuvudtaget.


   
SvaraCitera