Aviseringar
Rensa alla

Utbildning till undersköterska??


Ämnesstartare

Hej!
Jag går för nuvarande på gymnasiet och vill på något sett läsa till undersköterska. Hur kan man lösa detta? Finns det inga kurser som går att läsa innan man gått ut gymnasiet? 🙂 
Tacksam för svar 😀


   
Citera
NEMI
 NEMI

du kan ju köpa studielitteraturen och läsa den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det hjälper mig bara på traven? Finns det ingen utbildning att gå som inte är komvux? 🙂


   
SvaraCitera

Ska man bli undersköterska är det ju omvårdnads programmet som gäller... men man kanske kan läsa programmet på komvux också.  Känner inte riktigt till det där. Det går väl att läsa om gymnasiet också kan jag tänka mig. Vilket program läser du nu? Är det samhälle så är ju det väldigt brett och du kanske kommer ha nytta av det framöver. Jag vet inte hur långt du har kommit heller, vilket år/termin? Är inte speciellt "inne" i gymnasievärlden det va fan längesen. 🙂 Men bäst är väl egentligen att fråga yrkesvägledaren eller nåt, heh..


   
SvaraCitera

Ok inte komvux 😛


   
SvaraCitera

Jag går omvårdnad och de har blivit nytt, det finns nämligen något som heter vård och omsorgscollage och det innebär att man är färdigutbildad som undersköterska när man går ut, om man klarar de flesta kursena. Sen finns det ju komvux, folkhögskola, distanskurser antar jag men jag tycker att du ska ta kontakt med syon på din skola. Lycka till.  


   
SvaraCitera