Aviseringar
Rensa alla

Utebliven mens.. HJÄLP


Ämnesstartare

Hejsan det är så att jag oroar mig för min flickvän..
Det är såhär att min flickvän var oskuld innan hon träffa mig och på våran 2 månads dag så hade vi vårt första samlag.. och efter det så har vi liksom skapat ett normalt sexliv eller vad man ska kalla det..

Iaf nu är det så att jag aldrig har kollat mig för könsjukdomar för jag aldrig fått tanken.. men hennes mens har vart borta i cirka 3 veckor nu efter vårt oskyddade sex.. så vi gjorde ett graviditets test men hon var ej gravid.. nu har jag nyss vart och pissat för klamydia test men jag är ju som sagt orolig...

och om det är någon tjej som haft en liknande upplevelse med utebliven mens osv så skriv gärna vad det var osv TACK //
Den oroliga


   
Citera

är hon tanig? [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Butterscotch:

är hon tanig? [y]

Tanig?


   
SvaraCitera

overkligt1:

Tanig?

klen, spinkig, underviktig? om så är fallet så har ni inte så mycket att oroa er över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Butterscotch:

klen, spinkig, underviktig? om så är fallet så har ni inte så mycket att oroa er över.

Hon är smal men inte underviktig det tror jag inte iaf.. fast lite klen ja


   
SvaraCitera

overkligt1:

men hennes mens har vart borta i cirka 3 veckor nu efter vårt oskyddade sex

Öh. Tja, det är ju meningen att man ska vara utan mens i 3 veckor för att sedan ha mens den fjärde veckan. [smile]


   
SvaraCitera

overkligt1:

Hon är smal men inte underviktig det tror jag inte iaf.. fast lite klen ja

näringsbrist eller för mycket träning kan orsaka utebliven mens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Öh. Tja, det är ju meningen att man ska vara utan mens i 3 veckor för att sedan ha mens den fjärde veckan.

Alltså den är 3 veckor sen.. hennes mens skulle börjat den 7e mars det är den 29e nu så den är alltså 3 veckor och 1 dag sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Butterscotch:

näringsbrist eller för mycket träning kan orsaka utebliven mens.

Hon tränar ingenting och näringsbrist tror jag inte hon har..


   
SvaraCitera

Om hon inte var gravid är det ju inget att oroa sig för. Hon kanske bara känner sig stressad lr något, då kan det bli sådär.


   
SvaraCitera

overkligt1:

Hon tränar ingenting och näringsbrist tror jag inte hon har..

tror eller vet? [no-no] att man äter för lite brukar inte direkt vara något man skyltar med inför familj och vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

filuran:

Om hon inte var gravid är det ju inget att oroa sig för. Hon kanske bara känner sig stressad lr något, då kan det bli sådär.

Jo det har jag tänkt på oxå men jag tycker att 3 veckor är lite mycket. och har börjat fundera på ifall jag kan ha någon könsjukdom jag kan ha smittat hon med även fast jag inte märkt ngn symptom?


   
SvaraCitera

overkligt1:

fundera på ifall jag kan ha någon könsjukdom jag kan ha smittat hon med även fast jag inte märkt ngn symptom?

Fast vad jag vet så påverkar inte könssjukdomar mensen, utan symptomen är mer sveda lr utslag, beroende på vad det är för sjukdom. Om man har klamydia behöver man iof inte känna av några symptom, men de skulle inte påverka mensen heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

filuran:

Fast vad jag vet så påverkar inte könssjukdomar mensen, utan symptomen är mer sveda lr utslag, beroende på vad det är för sjukdom. Om man har klamydia behöver man iof inte känna av några symptom, men de skulle inte påverka mensen heller.

Okej men som sagt så har väntar jag ju på provresultaten till klamydia eller inte så det är väll bara vänta o hoppas på det bästa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

filuran:

Fast vad jag vet så påverkar inte könssjukdomar mensen

Helt riktigt. Mensen påverkas inte av könssjukdomar men däremot av andra sjukdomar, typ depression, anorexi m.m...
Fast tre veckor är väl inget att hetsa upp sig över! Har hon alltid haft regelbunden mens innan? Hur gammal är hon? Det kan ta några år innan man får en perfekt regelbunden menscykel.


   
SvaraCitera