Aviseringar
Rensa alla

Utetider, fester


hannanyman:

Det är väl ändå något positivt i att lära sig hantera alkohol tidigt? Förresten, om jag sitter hemma får jag panik och är alldeles för uttråkad.

Plugga istället. Festerna på högskolan är mycket bättre än dom i din ålder seriöst... om du har tillräckligt bra betyg att komma in


   
SvaraCitera

hannanyman: Det är väl ändå något positivt i att lära sig hantera alkohol tidigt?

Du verkar inte kunna hantera den dock och därför borde du nog vänta med supandet.


   
SvaraCitera

roligt troll


   
SvaraCitera

mmm lol =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify:

Plugga istället. Festerna på högskolan är mycket bättre än dom i din ålder seriöst... om du har tillräckligt bra betyg att komma in

Bilda inte någon jävla uppfattning. Majoriteten av de gånger jag har festat så har skött mig bra. När jag började dricka var jag en riktig fjortis som drack smuggelvodka. Jag dricker mer med ansvar nu. Därför är jag sur på mina päon


   
SvaraCitera

hannanyman:

Bilda inte någon jävla uppfattning. Majoriteten av de gånger jag har festat så har skött mig bra. När jag började dricka var jag en riktig fjortis som drack smuggelvodka. Jag dricker mer med ansvar nu. Därför är jag sur på mina päon

this grammatik is weak in this one


   
SvaraCitera

hannanyman:

Bilda inte någon jävla uppfattning. Majoriteten av de gånger jag har festat så har skött mig bra. När jag började dricka var jag en riktig fjortis som drack smuggelvodka. Jag dricker mer med ansvar nu. Därför är jag sur på mina päon

16åringar är fjortisar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är inte bitter iallafall


   
SvaraCitera

och vill typ mörda dina päron? Galen


   
SvaraCitera

Vänta med alkohol och fester tills du vuxit upp. Du kommer tacka dig själv.


   
SvaraCitera
Kudhos

hannanyman:
Asså vill typ mörda mina päron som inte kan släppa taget om mig. Sjukt frustrerande att ha utetider och skit. I dagsläget ska jag vara hemma kl 1, och jag fyller 16 om två veckor. Otroligt pinsamt och jobbigt. Jag festar 1-2 gånger i veckan och blir oftast riktigt full. Om de hade vetat allt jag har varit med om på ett år så borde dom vara glada att jag ens lever. Har åkt hem och druckit med främlingar som jag och mina kompisar träffat på tunnelbanan, blivit nersupt av 25-åringar som vill ha trekant med mig och min bästa vän, nästan blivit misshandlad osv.... De borde veta att jag kan ta ansvar och har klarat mig ur dom farliga situationerna jag har kommit i under mina dagar. Vad tycker ni om utetider och gränser? Och tycker inte ni att vissa föräldrar borde släppa tyglarna?

Jag sympatiserar med dina föräldrar.
Du är för ung, och du kan inte hantera alkohol. Du är ett litet barn fortfarande. 

Mvh, 
har också gått igenom pubertetens "nu vill jag vara vuxen"-fas.


   
SvaraCitera

Tkr att de borde hålla dig inomhus om kvällarna. 


   
SvaraCitera

hannanyman: får jag panik och är alldeles för uttråkad.

Läs böcker? Plugga? Kolla på film? Häng på olika forum? Läs feministiska artiklar på internet? Finns en massa man kan göra. 


   
SvaraCitera

hannanyman: Det är väl ändå något positivt i att lära sig hantera alkohol tidigt?

Tror du åldersgränsen finns där bara för att man endast skall få ha roligt efter 18/20? Läs på lite om alkoholens skadeverkningar så kanske du förstår varför man inte skall börja dricka för tidigt. 


   
SvaraCitera

hannanyman: I dagsläget ska jag vara hemma kl 1, och jag fyller 16 om två veckor.

öööh. tycker det låter bra. jag har aldrig haft ngt uteliv, men minns att syrran ej fick tillstånd att komma hem senare än ngt sånt där innan hon fyllde 18 för våra päron.          


   
SvaraCitera