Aviseringar
Rensa alla

Uthyrning av BRF i andrahand?


Ämnesstartare

God kväll allihopa,

Den senaste tiden har jag fått väldigt många frågor kring uthyrning av en bostadsrättslägenhet (köpt lägenhet) i andrahand. Anledningen till att jag tillfrågats är att jag varit med om följande scenario och innehar hyfsad bra kunskap inom ämnet. Tänkte att jag kunde dela med mig av mina kunskaper om hur du ska gå tillväga om du vill hyra ut din bostadsrättsförening i andra hand. Har skrivit allt i min blogg som ni kan följa klicka på nedan:

URL:
http://fastighetsmagnaten.blogspot.se/

Ha en fortsatt trevlig kväll Glad


   
Citera

brf är förkortning av bostadsrättsförening inte bostadsrätt mvh


   
SvaraCitera
Exner

oh burn


   
SvaraCitera
Kudhos

http://www.akademiska.se/briva

Närmaste brännskadecentrum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej, tack för tillrättelsen.

@Exner, till skillnad från dig så tar jag inte åt mig personlig när någon försöker förbättra mina kunskaper utan det är bara att buga och tacka.

Med vänliga hälsningar,


   
SvaraCitera
time
 time

Det heter rättelsen eller tillrättavisningen mvh


   
SvaraCitera

Mening avslutas med punkt.
Mvh


   
SvaraCitera

Har en kompis i Gbg som hade en BR i V Frölunda. Så träffade han en tjej från Linköping som han planerade att flytta ihop med. Han tog då kontakt med sin BRF och sökte tillstånd att hyra ut sin BR i andra hand. Fick avslag på förfrågan varför han var tvungen att sälja lägenheten med brakförlust. Idag står han med en skuld till banken på drygt 100K kronor. Att förhållandet tog slut med tjejen i Linköping efter några år är ju ännu beklagligare. Idag hyr han en lägenhet i Gbg och håller fortfarande varje månad på att betala på sitt gamla lån på BR som han inte ägt på flera år. 

That's life. Ledsen


   
SvaraCitera

Pink Purple Babe: That's life.

That's a bad decision.


   
SvaraCitera

tror det är en försvinnande liten del på um som äger en bostadsrätt...


   
SvaraCitera

Blivande_japan: tror det är en försvinnande liten del på um som äger en bostadsrätt...

Har man bara fast jobb och bor utanför storstadsregionerna så kan väl alla köpa en BR om man vill.


   
SvaraCitera

Pink Purple Babe:

Har man bara fast jobb och bor utanför storstadsregionerna så kan väl alla köpa en BR om man vill.

tyvärr betalar inte alla fasta jobb så pass bra att man kan få ett sådant lånelöfte


   
SvaraCitera

isola: tyvärr betalar inte alla fasta jobb så pass bra att man kan få ett sådant lånelöfte

Ett heltidsjobb och att man accepterar ett lite äldre hus och inte ett helt nybyggt brukar de flesta kunna klara av. Sedan beror det väl mycket på om man äter mycket mat ute eller lagar all mat själv. Jag tycker det är jätteroligt att laga mat så då kan man ju leva ganska billigt. Dessutom köper jag väldigt lite dyra märkeskläder. Röker inte och dricker mycket sparsamt med alkohol och Inga droger. Mina största utgifter är just lägenheten och bilen förstås.


   
SvaraCitera

Pink Purple Babe:

Ett heltidsjobb och att man accepterar ett lite äldre hus och inte ett helt nybyggt brukar de flesta kunna klara av. Sedan beror det väl mycket på om man äter mycket mat ute eller lagar all mat själv. Jag tycker det är jätteroligt att laga mat så då kan man ju leva ganska billigt. Dessutom köper jag väldigt lite dyra märkeskläder. Röker inte och dricker mycket sparsamt med alkohol och Inga droger. Mina största utgifter är just lägenheten och bilen förstås.

Även ett nedgånget sommarhus kostar, framflrallt i drift.


   
SvaraCitera

isola: Även ett nedgånget sommarhus kostar, framflrallt i drift.

Bor du i ett dåligt isolerat sommarhus året runt kan det väl kanske vara idé att göra en tilläggsisolering alt/och byta uppvärmningskälla. Med dagens rotavdrag kan du renovera till halva priset åtminstone vad beträffar arbetskostnaden. Du borde kunna få ett lån hos en bank för mellan 2 - 3% årsränta idag.


   
SvaraCitera