Aviseringar
Rensa alla

Utländsk svensk nationalist?


Ämnesstartare

Denna fråga riktas främst till nationalistiska och eventuellt konservativa människor, men resten kan även hänga på. 
Utan att rabbla upp hela min ointressanta livshistoria är det enda ni behöver veta att jag inte huvudsakligen kommer från Sverige utan ett land i Asien, men kom hit vid väldigt låg ålder, < 1 år. 
Tja, ju äldre jag har blivit så har jag blivit mer intresserad i politik och liknande, samt identitet. Vem jag är, och så vidare. Jag skäms absolut inte över mitt ursprung, men det känns bara inte som att det är "jag". Jag har ju vuxit upp här hela livet med värderingar, kultur och tradition härifrån. Jag skulle se Sverige som mitt fosterland, "den nation i vilken en person huvudsakligen vuxit upp" som det definieras i Wikitionary. 
Skulle det då vara helt orimligt att en person som mig ser sig själv som en nationalist? Jag känner mig svensk, helt enkelt Rullar ögonen Jag delar samma intresse som många andra i landet som är stolta svenskar jö! Glatt skålande


   
Citera
Ämnesstartare

Klart du kan vara svensk nationalist. Om du själv anser att du är svensk kan inget stoppa dig egentligen. Ju fler nationalister så bättre liksom 😉


   
SvaraCitera
dwadw

Axel_BJ:
Klart du kan vara svensk nationalist. Om du själv anser att du är svensk kan inget stoppa dig egentligen. Ju fler nationalister så bättre liksom 😉

okej då är jag en japan nu da


   
SvaraCitera

dwadw:

okej då är jag en japan nu da

Ja visst, problemet är bara att Japan är xenofobiskt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Ja visst, problemet är bara att Japan är xenofobiskt 

Ah de är rätt vidriga överlag tbh. Japaner då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dwadw:

okej då är jag en japan nu da

Jag ska åka tunnelbana i Tokyo. 


   
SvaraCitera

Jag tycker absolut att du kan vara svensk nationalist! Du har ju en svensk kultur, du pratar svenska osv. Du är en av oss! Mycket glad


   
SvaraCitera