Aviseringar
Rensa alla

Utomlands med kompis


Ämnesstartare

Hej!
Nu är det så här, att jag och min kompis är 16 år och vi vill åka själva utomlands nästa sommar. Jag får åka för min mamma.
Hur ska vi lyckas övertala min kompis föräldrar?


   
Citera

Ni kan lika bra ge upp. Ni kan inte på något sett försäkra hennes föräldrar att allt kommer att gå fint.


   
SvaraCitera

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni kommer säkert dricka alkohol och bli våldtagna [smile]
det blir nog bättre om ni åker med era familjer istället


   
SvaraCitera

Ljug [party]


   
SvaraCitera

Ni kanske kan försöka få med en tredje person som är äldre än er. Föräldrarna skulle säkert känna sig mer säkra då.


   
SvaraCitera

jag åkte utan att mina föräldrar visste att jag åkte själv med min kompis till portugal.


   
SvaraCitera

gummistring:

Hej!
Nu är det så här, att jag och min kompis är 16 år och vi vill åka själva utomlands nästa sommar. Jag får åka för min mamma.
Hur ska vi lyckas övertala min kompis föräldrar?

Vart ska ni då te Skåne eller ? de räknas som reserv danmark....


   
SvaraCitera

När jag var 16 fattade jag inte varför jag inte fick åka utomlands själv, men jag kan säga att om 16 år när min unge tjatar om att få resa själv kommer jag aldrig vika mig.

Så det är nog kört [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan säga till din kompis mamma att din mamma också åker med er.
Min mamma gjorde det[y]


   
SvaraCitera

gummistring:

Hur ska vi lyckas övertala min kompis föräldrar?

Det var samma sak för mig, men jag och min kompis åkte på språkresa istället. Lovar att det är lika bra, om inte bättre. Åk på en av EF's resor där ni bor på campus/värdfamilj, ni tar eget ansvar och behöver inte gå på lektioner om ni vill och kan göra ja... vad ni vill.

Lika bra som att åka utomlands, lite dyrare kanske - men hellre utomlands än hemma, lr hur? [wink]

Lycka till 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera