Aviseringar
Rensa alla

Utorrent krånglar


Ämnesstartare

Varför står det "nedladdning begrän(sas)" där nere? [se bifogad bild].

Utorrent funkade hyfsat till för några dagar sedan. Jag vet inte om jag har haft en grön cirkel där nere istället för gul trekant.

What to do?[sad]

utrrr.jpg


   
Citera

Portarna är blockade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pwnmage:

Portarna är blockade

Jaha. Och hur åtgärdar man detta?


   
SvaraCitera

uppenbar:

Jaha. Och hur åtgärdar man detta?

Använder du någon router?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pwnmage:

Använder du någon router?

Ja, någon billig kinesskit.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Ja, någon billig kinesskit.

Nu blir det juh dock problem eftersom jag har ingen aning om hur man öppnar portar på en kinesisk router, men kan du inte googla fram det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pwnmage:

Nu blir det juh dock problem eftersom jag har ingen aning om hur man öppnar portar på en kinesisk router, men kan du inte googla fram det?

Men om det var okej för 2 veckor sen, varför är det inte det nu? Kan den bara börja blockera portar hur som helst?


   
SvaraCitera

uppenbar:

Men om det var okej för 2 veckor sen, varför är det inte det nu? Kan den bara börja blockera portar hur som helst?

Det låter konstigt men jag kan inte direkt komma på någon annan anledning ifall det inte nu är Kina som har varit igång och börjat blockera en massa portar :/


   
SvaraCitera

pwnmage:

Det låter konstigt men jag kan inte direkt komma på någon annan anledning ifall det inte nu är Kina som har varit igång och börjat blockera en massa portar :/

använder inte utorrent men kan det inte också vara så att visa portar på toutern är blockerade medans vissa andra inte är det och sen sluumpar utorrent i nett vist intervall och ibland träffar den en öppen port och ibland en stängd..


   
SvaraCitera

En moderator som frågar om olagliga nerladdnings program [no-no]


   
SvaraCitera

Kablash__:

En moderator som frågar om olagliga nerladdnings program

µtorrent är inte olagligt i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

En moderator som frågar om olagliga nerladdnings program [no-no]

Jag kanske laddar hem bilder som mina kompisar har gjort? Precis som Ganon säger så är unte utorrent olagligt.


   
SvaraCitera
edroon

pwnmage:

Portarna är blockade

Men vadå portarna, om dina portar är stängda så kan du inte ladda ner alls.

uppenbar:

What to do?

Du har väl bara begränsat nerladdningens hastighete. Står ju det.. kolla inställningarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

edroon:

Du har väl bara begränsat nerladdningens hastighete. Står ju det.. kolla inställningarna.

Inte det som är fel.


   
SvaraCitera
edroon

uppenbar:

nte det som är fel.

Men det står ju "Nerladdning begräns" och det står så i programet och inte själva internet, då måste du har berägränsat det omedvetet.
Som du sa ovan, detta är ett nytt problem och du hade inga problem tidigare.


   
SvaraCitera