Aviseringar
Rensa alla

Utredning och behandlingshem?


Ämnesstartare

framtidstron:

dygnet-runt-vård men samtidigt inte är så illa däran att det är psyk du ska hamna på.

behöver det inte vara ju. behandlingshem skulle kunna vara ett altenativ. psyk e förvaring och man e sällan där mer en ett par veckor. ovanligt att man sitter på ungdomspsyk i ett år i sträck liksom.
och hur samhället gör och hur det ska fungera e ju helt olika saker.
idag spärrar man ju in folk som behöver vård på ungdomsanstalterna för dom behöver någon som ser till dom dygnet runt och det inte finns pengar eller plats på dom andra ställena som psyk.
[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wild:

du tycker det är fräckt att åka in på hispan och kunna få tabletter utskrivna. du är som en emo, fast utan nitar och läder

aha. men e inte det rätt fräckt då?[wink]
du e bara avis! att vara på psyk e i emosarns värld som att hänga vid Spy Bar.


   
SvaraCitera

angel_dead:

ovanligt att man sitter på ungdomspsyk i ett år i sträck liksom.

Nä, men om man är galenpsykotisk ligger man nog kvar på psyk tills man inte är galenpsykotisk längre.
Det som skiljer behandlingshem och psyk är ju OCKSÅ att behandlingshemmet ofta är en långsiktigare lösning, att hamna på ett sådant är ett mer uttänkt alternativ, medan psyk är en akut åtgärd liksom.

angel_dead:

idag spärrar man ju in folk som behöver vård på ungdomsanstalterna för dom behöver någon som ser till dom dygnet runt och det inte finns pengar eller plats på dom andra ställena som psyk.

Du har ju själv tagit en behandlingshemsplats för en sådan unge, så skäms på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Du har ju själv tagit en behandlingshemsplats för en sådan unge, så skäms på dig.

hur då skäms? jag behövde ju den platsen?


   
SvaraCitera

angel_dead:

hur då skäms? jag behövde ju den platsen?

angel_dead:

och jag kämpade mig ju fan dit! på den tiden tyckte jag det var lite status liksom! så man kunde sitta där med ett gäng emosar och skryta om hur man åkte in och ut på psyk.

eh, ja, låter ju verkligen som att du hade ett stort behov av det, ja.
hallå, du erkände nyss att du kämpade för att komma dit för statusen det innebar.


   
SvaraCitera

angel_dead:

aha. men e inte det rätt fräckt då?
du e bara avis! att vara på psyk e i emosarns värld som att hänga vid Spy Bar.

för det första, det är inte fräckt. kanske om man är en fjortis utan kompisar, inte annars. för det andra, avis på dig? det måste ju vara denna veckas skämt.

om jag hade betett mig som dig, hade jag förtjänat ett nackskott


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

eh, ja, låter ju verkligen som att du hade ett stort behov av det, ja.
hallå, du erkände nyss att du kämpade för att komma dit för statusen det innebar.

ja men om man verkligen gör allt till vilket pris som helst så har man ju problem? tar man droger för man tkr det e coolt, man e med i gruppen då. då har man ju problem. både med sig själv och drogerna till slut.
man slåss för attt det är liksom coolt? ger status i gruppen. då har man ju problem eftersom helt oförstående männsikor blir misshandlade helt utan anledning.
och att man bara ska bröt med lagboken och alla samhällsnormer för det är ballt. då har man ju fan problem. så tror nog jag behövde den där vård platsen iaf. eller?
i det stora hela bottnar det ju ändå i att man inte var riktigt frisk i huvudet liksom?


   
SvaraCitera

angel_dead:

ja men om man verkligen gör allt till vilket pris som helst så har man ju problem? tar man droger för man tkr det e coolt, man e med i gruppen då. då har man ju problem. både med sig själv och drogerna till slut.

Ja, visst har man problem, men det man behöver är väl knappast en behandlingshemsplats som någon med riktiga problem kunde ha fått.

Det man behöver är att någon bankar vett i huvudet på en, så man inser vad det är man pysslar med för idiotiska grejjer.
Jag fattar inte vad dagens psykgrej kommer ifrån, men inte fan kommer den från riktig psykisk ohälsa utan bara en fånig trend som, precis som du säger, gör en till en i gruppen. Att man gör allt för att bli en i gruppen är inte psykiskt sjukt, det är ett, i högsta grad, normalt mänskligt beteende.

Grejjen är att dina problem kan lösas med insikt, vilket riktiga psykiska problem inte kan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Att man gör allt för att bli en i gruppen är inte psykiskt sjukt, det är ett, i högsta grad, normalt mänskligt beteende.

ja, men asså man skadar ju för andra männsikor? när skulle jag börjat döda folk för jag skulle tycka det var kul liksom? för att man får värsta kickarna av att göra sånt som e olagligt? och typ våldta? man har ju fortfarande problem. och att man även kan garva åt att man slår ner någon helt oskyldig e ju fel? då har man ju problem? när man inte ens bryr sig om vad man gjort?

framtidstron:

Grejjen är att dina problem kan lösas med insikt, vilket riktiga psykiska problem inte kan.

har fan inte kommit till den insikten själv nu egentligen. och det är ändå ett par år sen


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera