Aviseringar
Rensa alla

Utsatt för hämndporr?


Ämnesstartare

Jag arbetar som frilansjournalist åt Aftonbladet och söker en tjej  eller kille som utsatts för så kallad hämndporr, och som ANONYMT kan tänka sig att ställa upp och berätta om detta i tidningen. Tanken är att belysa ett stort problem,  inte minst så att polisen sätter in mer resurser för att stävja denna sortens kränkningar. Artikeln kompletteras med intervju med psykolog.

Vänligen kontakta Katarina Arnstad på 0734043035. 


   
Citera

Brukar inte dom från aftonbladet ha @aftonbladet.se..?


   
SvaraCitera

Katarina har varit i kontakt med oss och fått godkänt att lägga ut tråden.


   
SvaraCitera

Vet inte om jag är helt dum nu, men vad är hämndporr?


   
SvaraCitera

FruLiten:
Vet inte om jag är helt dum nu, men vad är hämndporr?

man visar någon porr som hämndGalen


   
SvaraCitera

FruLiten:
Vet inte om jag är helt dum nu, men vad är hämndporr?

 De är när tex ett ex lägger upp porbilder på en på internet som hämnd. Om jag inte har missuppfattat de hela.


   
SvaraCitera
Draug

haha hämdporr ja vad e de? Vad nu det ska tjäna till när polisen är helt inkompitent och aftonbladet är en mutad tidning.


   
SvaraCitera

materialarn:

 De är när tex ett ex lägger upp porbilder på en på internet som hämnd. Om jag inte har missuppfattat de hela.

Googlade och ja, det verkar som att vi kan fastslå att hämndporr är numera ett samlingsord på vad du skriver. 


   
SvaraCitera

Ser framför mig en snaskig rubrik på ämnet, typ "Tjejerna som blivit utsatta för HÄMNDPORR", som ska locka massvis med klick från kåta gubbar som bara är till för att generera pengar. Hade jag blivit utsatt för "hämndporr" hade en aftonbladet journalist varit den sista jag skulle vänt mig till.


   
SvaraCitera

aftonbladets rubriker verkar gå direkt till nyhetsprogrammen, så jag hade lätt kontaktat ab.


   
SvaraCitera

Har ni slut på lådviner att skriva om? Finns det inga rika människor i min kommun som ni kan lista?


   
SvaraCitera

SUPERMEGADÖDSHÄMNDPORRKRÄNKNING

Inbördeskrig i Syrien? Palestinakonflikten? Regeringsprotesterna i Kiev? Va? Visst ja, ni skulle ju skriva om hämndporr som ni kallar det. Kanske imorgon då? Nähä, då är det en analys på vad Jimmie Åkesson käkar. Another time.


   
SvaraCitera
Kudhos

FruLiten:

Googlade och ja, det verkar som att vi kan fastslå att hämndporr är numera ett samlingsord på vad du skriver. 

Mer specifikt ska det vara på ens ex partner. 


   
SvaraCitera

Hahahahahhahaha så sjuukt bra nickname för att locka ungdomar att vara med.


   
SvaraCitera

Alla älskar katter, speciellt om det är 531 stycken Rodnar


   
SvaraCitera