Aviseringar
Rensa alla

Utsatt för hämndporr?


Jättebra grej att belysa. Tyvärr förekommer det ju rätt ofta tydligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min avsikt är att belysa ett problem,  det vill säga unga tjejer och killar som blir kränkta på nätet av ex-partners. Artikeln ska kompletteras med en intervju med psykolog.  Jag tyckte detta kunde vara ett bra forum att leta i. Men jag kanske hade fel!


   
SvaraCitera

undrar hur många personer detta händer egentligen. de enda andra forum är väl hamsterpaj och flashback. på hp hänger mest väldigt unga personer och på flashback hade trådstartaren nog attackerats av en arg mobb med facklor.


   
SvaraCitera

Kudhos:

Mer specifikt ska det vara på ens ex partner. 

Så det är inte hämndporr om man inte varit ihop?


   
SvaraCitera
Kudhos

FruLiten:

Så det är inte hämndporr om man inte varit ihop?

Då är det väl mer att man är en idiot/douche som lägger ut sånt.


   
SvaraCitera

FNÖ:

man visar någon porr som hämndGalen

skrattade 🙁


   
SvaraCitera

Låter inge roligt:::/ int hänt mig vad jag vet:p

 


   
SvaraCitera

Kudhos:

Då är det väl mer att man är en idiot/douche som lägger ut sånt.

man behöver ej ha varit tillsammans med någon för att vilja hämnas på hen för någonting


   
SvaraCitera

SPERMA666:

skrattade 🙁

ser att du gillar sperma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det måste inte vara en partner. Det kan vara någon annan som hämnas dig genom att lägga ut sex/porrbilder på dig.

Kudhos:

Mer specifikt ska det vara på ens ex partner. 


   
SvaraCitera
Kudhos

isola:
man behöver ej ha varit tillsammans med någon för att vilja hämnas på hen för någonting

katt531:
Nej, det måste inte vara en partner. Det kan vara någon annan som hämnas dig genom att lägga ut sex/porrbilder på dig.

Iaf inom porrindustrin (Tack reddit.) så ska det vara ens ex. Verkligheten ser annorlunda ut såklart men många porrbranscher lägger ut "professionell hämndporr" för att tillfredställa en nischad marknad. Där är det en tjejs ex kille/tjej som "lägger ut det".


   
SvaraCitera

katt531:
Min avsikt är att belysa ett problem,  det vill säga unga tjejer och killar som blir kränkta på nätet av ex-partners. Artikeln ska kompletteras med en intervju med psykolog.  Jag tyckte detta kunde vara ett bra forum att leta i. Men jag kanske hade fel!

Gå ut och beskriv verkliga problem i samhället istället för att kapitalisera på unga tjejers tragedier. Lär dina kollegor på aftonbladet om hur man bedriver bra saklig journalistik när du väl håller på.


   
SvaraCitera

Kudhos:

Iaf inom porrindustrin (Tack reddit.) så ska det vara ens ex. Verkligheten ser annorlunda ut såklart men många porrbranscher lägger ut "professionell hämndporr" för att tillfredställa en nischad marknad. Där är det en tjejs ex kille/tjej som "lägger ut det".

Mjo fast de vet ju inte om de verkligen var tlsm.
Hursom så förekommer detta oavsett hur relationen med offret såg ut innan och det är jätteviktigt att rapportera om det.

NiklasW:

Gå ut och beskriv verkliga problem i samhället istället för att kapitalisera på unga tjejers tragedier. Lär dina kollegor på aftonbladet om hur man bedriver bra saklig journalistik när du väl håller på.

Det är klart att detta är ett verkligt problem som måste belysas!


   
SvaraCitera
Kudhos

isola:

Mjo fast de vet ju inte om de verkligen var tlsm.
Hursom så förekommer detta oavsett hur relationen med offret såg ut innan och det är jätteviktigt att rapportera om det.

Absolut. 


   
SvaraCitera

NiklasW:

Gå ut och beskriv verkliga problem i samhället istället för att kapitalisera på unga tjejers tragedier. Lär dina kollegor på aftonbladet om hur man bedriver bra saklig journalistik när du väl håller på.

Mycket glad


   
SvaraCitera