Aviseringar
Rensa alla

Utseende- hur viktigt i dagens Sverige?


Ämnesstartare

Varför tror ni att så många unga tjejer vill hävda sig genom sitt utseende idag? Och varför gör inte unga killar det i samma utsträckning? Eller gör de det? Hur viktigt är utseendet i dagens samhälle, och är det rätt eller fel att det är så?

Är nyfiken på vad ni har att säga[smile]

dessie.jpg


   
Citera

Varför låter detta som en typisk, gymnasie- LÄXA?

Det vore intressantare om du som trådskapare kom med en infallsvinkel som man kan argumentera emot/för osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Varför låter detta som en typisk, gymnasie- LÄXA?

haha det är det inte, är för ett blogginlägg i en politisk blogg, ville höra lite tankar.

Ok, t.ex. : Många tjejer på högstadiet idag. MÄNGDER smink. SJUKLIGT mycket push up. Lägger upp 100000000 bilder på sig själva på bilddagboken, playahead, bloggar, snyggast.se etc etc... Varför tror ni de gör så?


   
SvaraCitera

Stellaluna:

Varför tror ni de gör så?

Intelligensunderskott.


   
SvaraCitera

Stellaluna:

Varför tror ni de gör så?

Brist på förmåga till tänkande tror jag är en faktor som har vidsträckt betydelse i detta fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Intelligensunderskott.

Czar:

Brist på förmåga till tänkande tror jag är en faktor som har vidsträckt betydelse i detta fall.

Men varför tror ni att utseendet är så viktigt för dem då? För att de inte har nått annat att komma med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stellaluna:

Varför tror ni de gör så?

För att de söker bekräftelse.


   
SvaraCitera

Stellaluna:

Men varför tror ni att utseendet är så viktigt för dem då?

Det är deras motsvarighet till tänkande.


   
SvaraCitera

Självklart är det viktigt, det är det första kriteriet man dömer ut någon på ju. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

För att de söker bekräftelse.

Intressant! Bekräftelse på sig själva som personer eller på sitt utseende?


   
SvaraCitera

Stellaluna:

Intressant! Bekräftelse på sig själva som personer eller på sitt utseende?

Man är sitt utseende, sitt utseende det är man.

Det är viktigt att bli accepterad, och är man osäker på sig själv och att man är accepterad så pushar man gränserna för att få snabba svar: man söker bekräftelse. Detta kan ske på flera olika sätt men absolut vanligast är nog det du beskriver i tråden, antar jag.

Det är vad jag tror.


   
SvaraCitera

Jag kan ju bara utgå från mig själv, och jag har aldrig hetsat mig själv att se bra ut. Jag är nöjd så länge jag trivs med mig själv, och sen om man får nån komplimang emellanåt är det bara trevligt.


   
SvaraCitera

Stellaluna:

Varför tror ni de gör så?

Capture:

Intelligensunderskott.

och bekräftelsebehov.[y]


   
SvaraCitera

Stellaluna:

Men varför tror ni att utseendet är så viktigt för dem då? För att de inte har nått annat att komma med?

Det finns säkert de som har andra positiva sidor, grejen är väl att utseendet får man oftast snabb respons på. Dessutom är det många som inte vågar vara annorlunda och kan just därför inte utveckla sin speciella talang...


   
SvaraCitera

Capture:

Intelligensunderskott.

sämst. tror mer på att det ligger i vår natur att attrahera det andra könet osv. dessutom blir vi påverkade av media etc


   
SvaraCitera