Aviseringar
Rensa alla

utseendefixerade


Ämnesstartare

tycker inte ni att nu förtiden att allt handlar om utseende.
Föritiden var det inte så att man var utseedenefixerad eller vem som har snyggaste kläder å sånt
men nu förtiden så handlar det nästan bara det. vem som bar snyggast eller vem som har lätt klädd på sig eller snyggaste utseende.
Har sätt tillomed 10åringar eller ungre som håller på med sånt tycker inte dom borde göra de dom ska leva som ett vanlig barn gör att gå ut och leker
men ajaj nu förtiden så blir de så


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

nä för i tiden hade man bara korsetter som fick en o svimma för o se smal ut!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej att 10åringar ska leva som "vanliga barn" utan ytligheter men det där snacket om att barn ska vara ute och leka tolererar jag inte. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra att någon har koll på hur folk tänkte Föritiden.


   
SvaraCitera

donnis:

Föritiden var det inte så att man var utseedenefixerad eller vem som har snyggaste kläder å sånt

På 1600-talet?
När är det du talar om, när jag var yngre var det extrem press på "rätt" kläder...
detta är bara ett par år sedan och innan det var det likadant så när fan var det inte så?


   
SvaraCitera

Social status har alltid förmedlats tydligt med val av kläder. Dock är det idag vanligare att gemene man har tillgång till kläder som representerar så mycket mer än vad "vanliga" kläder kanske gjorde för ett antal hundra år sedan. Jag gissar på att det har med höjd levnadsstandard att göra. Fler och fler människor har tid över pengar över att tänka på sitt utseende, både på jobb och på fritid.
Vi har så mycket tid över att vi hinner gå på toaletten i slutet på lunchen och spy upp det vi just käkat. Är ganska säker på att sådant som ätstörningar är ca 100% vanligare nu än vad det var på 1600-talet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

nä för i tiden hade man bara korsetter som fick en o svimma för o se smal ut!!

Sant, det handlar alltså inte bara om hur det ser ut idag. Det har alltid funnits där på ett hörn.


   
SvaraCitera

Vad är nu detta? Har aldrig hört på maken, helt nytt för mig. Do enlighten me.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Volvo4life:

Sant, det handlar alltså inte bara om hur det ser ut idag. Det har alltid funnits där på ett hörn.

jajamenzan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sposrSa genskpEl


   
SvaraCitera

På min skola handlar allt om kläderna, kanske beror på att alla barn från Saltsjöbaden går där 🙂 Nej men vad är felet? Klart man ska klä sig snyggt, hajar inte vad tjafset är? Det kostar inte mycket pengar att ha snygga kläder, jag handlar iprincip allt på H&M, MQ och second-hand. Det är inte särskilt mycket pengar. Kläderna gör mannen, och den här mannen är snyggast i klassen.


   
SvaraCitera