Aviseringar
Rensa alla

utseendet som hinder


Ämnesstartare

jag har alltid velat se bra ut, velat attraherad och bli tillsagd hur bra jag är.

visst, jag kan få pojkar. få problem med det. men det är till vilket pris jag får dem som börjar svida.
dessutom hyser många kvinnor agg mot mig bara på grund av min existens och det har även visat sig att de har haft mentala konflikter med mig. alltså jag har ej känt av att vi har bråkat för tjejerna är jättefina och jag har ej sett det så.

är det bara för att jag ser bra ut som jag får dessa?

mina magra kropp
mina kläder
mina dagliga lösögonfransar.

VAD FAN händer när detta försvinner? jag är inget skal, utan ajg får ofta höra att jag är skön och underbar och annorlunda.

men är utseendet en faktor som är oberoende av detta inre?
om du är snygg - så får du kött, men inget riktigt liv.

funderar på att slut med skiten, inte sminka mig och ha på mig bekväma skor istället.

börja äta tänker jag dock ej, det är rotat alldeles för djupt.

BÖR JAG TESTA LIVET UTANFÖR UTSEENDET? fitta.


   
Citera
Ämnesstartare

Fast alla tycker ju ej att du ser bra ut, så du ska ej förutsätta detta. Men klart det är bra att ha bra självförtroende osv.

Men ah det är ett problem om man ses som snygg av andra tjejer. Tjejer kan vara så jävla elaka. Så osysterligt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt utseende är ett hinder för mitt liv på ett helt annat vis.

Börja äta och skit i utseende


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men klart det är bra att ha bra självförtroende osv.

hur vet man vilka motiv de andra har för att umgås/gilla en? och om de lägger vikt vid ytliga egenskaper, hur fan kan man få tillfredsställelse från det?

Liebestraum:

och skit i utseende

är det möjligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror alltid att folk tycker jag är ful (trots att ingen har sagt till mig att jag är det), det hindrar mig från saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

är det möjligt?

Förmodligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

hur vet man vilka motiv de andra har för att umgås/gilla en? och om de lägger vikt vid ytliga egenskaper, hur fan kan man få tillfredsställelse från det?

Det vet man inte, man får känna av det efter hand helt enkelt. Brukar märkas om folk tycker om en på riktigt. Om man inte råkat ut för en riktig sociopat dvs.
Men koncentrera dig på att bli frisk ist för att tänka så mkt på utseendet, även om det är en del av det hela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Förmodligen

åh, detta är bara så jobbigt.

isola:

dvs.
Men koncentrera dig på att bli frisk ist för att tänka så mkt på utseendet, även om det är en del av det hela.

fast vad är egentligen bäst? vara vacker eller en i mängden utseendemässigt? jag tänker på lycka nu

enhimmelskdrog:

jag tror alltid att folk tycker jag är ful (trots att ingen har sagt till mig att jag är det), det hindrar mig från saker

men det är då självförtroendet
jag talar om att medveten fula till mig för att bli lycklig och undvika vissa fack


   
SvaraCitera
Exner

Utseendet är din största tillgång.


   
SvaraCitera

Kort svar:

Prova. Du kan ju gå tillbaka om du tycker att det känns alldeles fel och jobbigt och dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Utseendet är din största tillgång.

jag är rädd för det

Ögon i en plåthink:

rova. Du kan ju gå tillbaka om du tycker att det känns alldeles fel och jobbigt och dåligt.

sant, men då vet ju alla hur jag egentligen ser ut och det går ej att radera. vad fan gör jag då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

jag talar om att medveten fula till mig för att bli lycklig och undvika vissa fack

mm vet, men läste bara rubriken först [blush]

tycker:

Ögon i en plåthink:

Prova. Du kan ju gå tillbaka om du tycker att det känns alldeles fel och jobbigt och dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

fast vad är egentligen bäst? vara vacker eller en i mängden utseendemässigt? jag tänker på lycka nu

Så exceptionellt vackra är det ju få som är. Men det är ju kul att se bra ut, sålänge man har bra vänner runt sig som man vet tycker om en för den man är och inte för ens utseende/pengar/söta hund/kända föräldrar osv.

Exner:

Utseendet är din största tillgång.

Du vet att det där var väldigt nedvärderande va? Men det kanske du inte bryr dig om.


   
SvaraCitera

Du e ju inte bara ett skal Mopsi [blush]

Tycker jag verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

underar på att slut med skiten, inte sminka mig och ha på mig bekväma skor istället.

Frågan är varför du började ens [shake]


   
SvaraCitera