Aviseringar
Rensa alla

Utslag hjälp mig


Ämnesstartare

Jag har fått klåda i stort sett över hela kroppen med lite minismå pluttar här och var (inte rikligt utan klådan är över ett större parti än vad de enstaka pluttarna är). Mycket över halsen och bröstkorgen men även över magen, brösten, axlarna etc. Sjukt oroväckande. Jag har inte börjat ha något konstigt sköljmedel eller annat. Jag försökte ta bild på skiten men det går ju inte eftersom det bara är rött pga kliande, lägger ändå upp.

Kan det vara bett? Jag har idiotstädat hela lägenheten och bäddat rent men det blir inte bättre för det. Kan det vara något så dumt som stress? Någon som har haft eller hört om något liknande?

DSC07273.JPG

DSC07275.JPG


   
Citera

Ser inga utslag [sad]


   
SvaraCitera

Okej så på andra bilden.


   
SvaraCitera

Tycker det ser ut som tex bett från snöloppor, varit ute?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Tycker det ser ut som tex bett från snöloppor, varit ute?

Klart jag har varit ute men inte så pass mycket. Hur får man det?


   
SvaraCitera
Exner

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Skulle misstänka detta

Det ser onekligen ut som nässelutslag, ja. Undrar vad det kan vara som jag reagerar mot. Mycket konstigt.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Hur får man det?

Loppor sprids väl oftast via djur.

Exner:

Skulle misstänka detta.

Såg ut att vara så få och små för att vara nässelutslag, det brukar ju kunna bli sjukt många.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Loppor sprids väl oftast via djur.

Men inte innedjur va?


   
SvaraCitera

Revorm, loppor, nässelfeber, nickelallergi?


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Men inte innedjur va?

Ingen aning, men det låter inte troligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Revorm, loppor, nässelfeber, nickelallergi?

Jag hade inte tänkt på nässelfeber men jag tyckte det lät mest passande till utslagen.

Ingemarsdotter:

Ingen aning, men det låter inte troligt.

Nej, har bara en innekatt här. Är dock pälsallergisk men det var längesedan jag reagerade på katten och när jag väl har reagerat innan har jag absolut inte reagerat på detta sättet.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Jag hade inte tänkt på nässelfeber men jag tyckte det lät mest passande till utslagen.

Mår du dåligt, eller kliar det bara? Hur länge har du haft dessa besvär? /
en som hängt för mkt på vårdcentraler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, letade upp bilder på nässelfeber. Tur att jag inte ser ut sådär. Då kanske loppor inte är att utesluta än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Mår du dåligt, eller kliar det bara? Hur länge har du haft dessa besvär? /
en som hängt för mkt på vårdcentraler

Nej, det kliar bara. Jag har haft det i runt en vecka. Jag har bott och sovit i en mycket smutsig och dammig lägenhet i några dagar, kan man få allergisk reaktion på det? (Har även fått andningsbesvär på grund av damm, det är därför jag tänker på det). Men nu är allting städat och rengjort och det går inte bort ändå. Tänkte om det ändå hade kunnat vara någon ohyra eller liknande.


   
SvaraCitera