Aviseringar
Rensa alla

Utslag på bröstvårtorna....hjälp?


Ämnesstartare

Hej!

Jag upptäckte för ca ett år sedan att jag hade små utslag på bröstvårtorna. Dessa utslag kliar inte, gör inte ont och det kommer inte var ur dem heller så därför har jag aldrig direkt brytt mig speciellt mycket. Men nu så har jag träffat en kille och känner mig en aning obekväm med detta. Jag vet inte riktigt hur man ske beskriva färgen i utslagen, men det är nästan samma färg som resten av bröstvårtorna och är ganska små.

Jag skämms verkligen över att berätta om dethär men jag vill verkligen göra någonting åt det, och om någon här kan hjälpa mig så slipper jag ta det hos en läkare eller liknande. Fast detta kanske är helt normalt hos en 17-åring....?

Vore trevlig med seriösa svar då det känns lite skämmig...

((Var osäker på vilket ämne denhär tråden tillhörde så det fick bli som det blev))


   
Citera

Typ små utåtstående prickar? Tror inte det är så ovanligt.


   
SvaraCitera

Det låter inte som något typiskt "utslag" egentligen, men kanske inte så lätt att beskriva. Är mer inne på Kablash's linje men du kan ju alltid gå till en ungdomsmottagning och visa bröstet för nån kunnig kvinna, borde väl inte vara något att skämmas över?

Googla lite bröst bilder och om det verkar väldigt avvikande kan du följa förslaget om ungdomsmottagning. [y]


   
SvaraCitera

växte nyligen fram en svart prick på min bröstvårta vilket gav mig absurd cancernoja:'c


   
SvaraCitera

kosjka:

växte nyligen fram en svart prick på min bröstvårta vilket gav mig absurd cancernoja:'c

Säkert malignt melanom..


   
SvaraCitera

WaterTiger:

malignt melanom

vet att någon form av cancer existerar i min släkt men har inte sätt några andra symptom.


   
SvaraCitera

kosjka:

vet att någon form av cancer existerar i min släkt men har inte sätt några andra symptom.

Skulle inte oroa mig,värre om en tredje bröstvårta skulle dyka upp.


   
SvaraCitera

Menar du vårtgården? Ingen vårtgård är helt slät. Det ska vara små bobbar och blobbar som sitter där och trivs.


   
SvaraCitera

Har för mig att det är talgkörtlar som återfettar huden runtom osv. (Tror att jag kan ha läst detta någonstans, så ta detta mycket seriöst)


   
SvaraCitera