Aviseringar
Rensa alla

Uttöjning / öron piercing


Ämnesstartare

Skaffade öron piercing idag i hopp om att kunna töja ut det till 4mm och skaffa tunnel. Men till min förtvivlan så sa hon att jag är tvungen att bära denna äckliga läkringen, någon som vet hur länge man ska ha den innan man kan skaffa tunnel? Hon som pierca sa 2 månader, men 2 månader är fan bara skit snack...

1.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Kapten jack sparrow...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mackan93:

någon som vet hur länge man ska ha den innan man kan skaffa tunnel? Hon som pierca sa 2 månader, men 2 månader är fan bara skit snack...

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör in en 4mm nu på en gång om du nu tycker det verkar vara en bättre idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är skitsnack.

2 månader är bra väntetid eftersom det måste läka ihop till 100% innan du börjar töja, annars kan det spricka osv osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

coolt [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Du är skitsnack.

2 månader är bra väntetid eftersom det måste läka ihop till 100% innan du börjar töja, annars kan det spricka osv osv.

näh men varför skulle jag liksom inte kunna ha en 2,4mm tunnel nu istället för en ful äcklig läkering ? >.<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mackan93:

näh men varför skulle jag liksom inte kunna ha en 2,4mm tunnel nu istället för en ful äcklig läkering ? >.<

1, det finns inte 2,4mm tunnlar vad jag vet.
2, din öronsnibb kan spricka om huden inte får läka först.

Skaffa lite vett i skallen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mackan93:

näh men varför skulle jag liksom inte kunna ha en 2,4mm tunnel nu istället för en ful äcklig läkering ? >.<

Kablash__:

annars kan det spricka osv osv.

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

1, det finns inte 2,4mm tunnlar vad jag vet.
2, din öronsnibb kan spricka om huden inte får läka först.

Skaffa lite vett i skallen.

man kan ju bara köra 3mm direkt då? Inte stor skillnad på 2,4 och 3... inte som att jag ska töja till 100 meter direkt [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mackan93:

man kan ju bara köra 3mm direkt då? Inte stor skillnad på 2,4 och 3... inte som att jag ska töja till 100 meter direkt

försök. tryck in hela näven när du ändå håller på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

Brukar rekommenderas att man väntar 4-6 (eller endast 6) veckor med att byta örhänge. Dock gäller det bara om man ska byta till ett lika stort typ, tror jag. Jag tog ett tre hål till i öronen i mitten av juli och de har varat lite då och då fram tills augusti/september skiftet någon gång så jag tror att det låter bra att vänta ungefär två månader innan du töjer för annars är som sagt risken stor att det spricker. Så jag tycker att du bör vänta ett tag till åtminstone.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag väntade 4 veckor innan jag började töja. Känns som om jag borde ha väntat minst 1 vecka mer, förmodligen 2-3 veckor till egentligen.


   
SvaraCitera