Aviseringar
Rensa alla

Uttråkad, tips på vad man kan hitta på?


Ämnesstartare

Har nån något bra tips på vad man kan göra när man är hemma i princip hela dagarna? Är sjukskriven pga depression. Vet att det inte är bra att bara sitta inne så behöver tips på vad man kan göra! Tar ibland nån promenad då o då eller sticker ut och springer men mer? Har i princip inga kompisar, utan att överdriva.. Orkar inte riktigt gå in på vad som har hänt men kortfattat har jag det väldigt krångligt socialt och har tyvärr blivit utsatt för en del tråkiga saker. Så att ringa en kompis är inte direkt aktuellt. 


   
Citera

Kanske gå utomhus till någon park och gunga samtidigt som du läser någon bok?

Kanske gå med i någon förening eller så om du känner att du vill det? Kanske lära känna nytt folk som har lika intresse om vad nu föreningen handlar om.

Gå till badhuset och simma. Skönt om man vill vara vid folk och inte bara vara ensam hemma, men samtidigt behöver man inte umgås med andra, bara simma för sig själv.

Jag är inte så bra på sånt här själv som du ser, men kanske är de hyfsade tips.


   
SvaraCitera

Emmanicolinaaa:  Är sjukskriven pga depression.

antar att du har jobb om du är sjuk skriven prova att ta bilen eller en moped kanske och åk iväg åk till skogen ut i naturen där mår man fint det är människans naturliga hem. om du inte har körkort kanske de skulle kunna va roligt att plugga till, det behöver inte vara bil det kan vara moped och är du över tror det är 23 får du ju köra 30moppe utan kort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bandit.:

antar att du har jobb om du är sjuk skriven prova att ta bilen eller en moped kanske och åk iväg åk till skogen ut i naturen där mår man fint det är människans naturliga hem. om du inte har körkort kanske de skulle kunna va roligt att plugga till, det behöver inte vara bil det kan vara moped och är du över tror det är 23 får du ju köra 30moppe utan kort

Du... vet du vad? Jag är 16 år! Man kan vara sjukskriven ifrån skolan så nej jag har definitivt inget jobb. Skulle inte ens vara på denna sidan om jag var typ 20 år! Tyvärr har jag ingen moped. Håller på att övningsköra lite haha... Förlåt om jag lät lite dryg det första men.. :/ Går 1:an på gymnasiet och det har vart rena skitåret så jag kmr att gå om 1:an nu till hösten. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:
Kanske gå utomhus till någon park och gunga samtidigt som du läser någon bok?

Kanske gå med i någon förening eller så om du känner att du vill det? Kanske lära känna nytt folk som har lika intresse om vad nu föreningen handlar om.

Gå till badhuset och simma. Skönt om man vill vara vid folk och inte bara vara ensam hemma, men samtidigt behöver man inte umgås med andra, bara simma för sig själv.

Jag är inte så bra på sånt här själv som du ser, men kanske är de hyfsade tips.

Tack för tipsen! 🙂 Sant, kan vara skönt att bara vara bland folk, man behöver ju inte alltid säga så mycket... Inte för att jag vill va osocial på nåt sätt men jag har diagnosen ADD med autistiska drag så det gör det lite svårare för mig (eller ganska mycket om jag ska vara ärlig) i grupper och socialt.. Visserligen har jag inga problem med att ta kontakt med folk, sånt är man ju olika med. Men att upprätthålla kontakten har inte alltid vart lätt. Oj nu började jag svamla.. Ursäkta :/ Men återigen tack för tipsen! 🙂


   
SvaraCitera