Aviseringar
Rensa alla

Utvandrare


Lounge
Ämnesstartare

År 2014 utvandrade 51 200 personer ifrån Sverige. Det är en hög siffra som sett liknande ut de senaste åren. De flesta kommer dock tillbaka efter några år.


Dessa länder utvandrar vi till:
Skärmavbild 2016-03-16 kl. 00.31.09.pn
Källa


Vilket land skulle du utvandra till? Varför just det landet?
Om svaret på pollen är nej: vilket land skulle du kunna tänka dig att utvandra till om du var så illa tvungen?


   
Citera
reben

m typ dk elr tyskland ett tag men hade ju varit för o göra nå speciellt då kanske

elr nä kanske inte


   
SvaraCitera

Norge verkar ganska bra. Skulle dock ej stå ut med att höra norska hela dagara uhu. Tyskland kanske då. Eller England. Men lär nog ej ske.

Lounge: Njaaa.. mjöö...asså..kanske..vet


   
SvaraCitera

Vad menas med att siffran är "hög"? Vad jämför du med?


   
SvaraCitera

Lounge: Ja, och jag skulle stanna där resten av livet


   
SvaraCitera

Ja, men skulle såklart komma tillbaka några gånger till familj och sånt. Men jag skulle först vilja flytta ut till London och jaga min dröm som filmskapare. 


   
SvaraCitera

Skulle kunna tänka mig att bo något halvår då och då i Tyskland om jag hade möjlighet


   
SvaraCitera
time
 time

Ja, skulle väl inte försvinna för all framtid men med tanke på hur bra jag mår när jag är utomlands så känns det bara rimligt 


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

användarkontot:
Vad menas med att siffran är "hög"? Vad jämför du med?

tja.. utefter tidigare år? jag har angivit statistiska central byrån som källa, info finns där.

MaximusPrime: Men jag skulle först vilja flytta ut till London och jaga min dröm som filmskapare.

fan vad fancy. hur skulle du gå tillväga i london för att nå den?

time: Ja, skulle väl inte försvinna för all framtid men med tanke på hur bra jag mår när jag är utomlands så känns det bara rimligt

känner detsamma! när jag var i thailand senast satt jag och kollade jobbannonser där, med seriöst agenda

reben: tyskland

vonKissekatt: Tyskland

dazed: Tyskland

vad lockar med just tyskland och vad skulle ni göra där? har ingen irktig bild av tyskland mer än att det verkar vara rätt.. najs kultur. aldrig varit där.


   
SvaraCitera
time
 time

Lounge: känner detsamma! när jag var i thailand senast satt jag och kollade jobbannonser där, med seriöst agenda

Mm Thailand är nog inte min grej, tänkte typ hem till staterna Rodnar


   
SvaraCitera

Okej. Blev lute förvirrad av formuleringen bara 🙂


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

time:

Mm Thailand är nog inte min grej, tänkte typ hem till staterna Rodnar

thailand var mer som ett lite krejsy exempel, skulle nog känna ganska likadant i de flesta länder lol. men fattar att staterna känns lockande! tror du att du kommer hamna där?


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

användarkontot:
Okej. Blev lute förvirrad av formuleringen bara 🙂

nemas problemas!


   
SvaraCitera

Ska nog flytta, det här landet är ju skräp på alla sätt och vis. Men kommer ju hälsa på igen förstås.


   
SvaraCitera
time
 time

Lounge: tror du att du kommer hamna där?

Ja, är 90% säker. Överväger att ta studieuppehåll och flytta dit typ en gång i veckan, hehe. 


   
SvaraCitera