Aviseringar
Rensa alla

utvecklingssamtal


Ämnesstartare

är man tvungen att utvecklingssamtal när man har fyllt 18?
vet ju att föräldrarna inte behöver ha tillgång till t.ex. intranät då men är det även så med utvecklingssamtal?
några erfarenheter?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag sket i det iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstod inte riktigt, är frågan om man behöver ha utvecklingssamtal när man är 18 år, eller om föräldrarna vara med trots att man fyllt 18?

om det är det sistnämnda:
jag har inte behövt ha med föräldrar på utvecklingssamtal sen grundskolan. tror det där är väldigt olika, men nej är du 18 så tror jag inte de behöver vara med alls.


   
SvaraCitera

varför skulle föräldrarna behöva vara med när man är 18..?

Tror i princip ingen i hela min klass har haft med sig sina föräldrar under ett enda utvecklingssamtal på gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag trodde du menasde om man måste gå eller inte men när det gäller föräldrar så håller jag med resten nej det behöver du inte, inte ens när du är under arton i gymnasiet


   
SvaraCitera

efter grundskolan så hade jag aldrig några fler utvecklingssamtal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar utvecklingssamtal [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hästpojken:

förstod inte riktigt, är frågan om man behöver ha utvecklingssamtal när man är 18 år, eller om föräldrarna vara med trots att man fyllt 18?

om man måste ha utvecklingssamtal med sina föräldrar när man är 18

Blivande_japan:

Tror i princip ingen i hela min klass har haft med sig sina föräldrar under ett enda utvecklingssamtal på gymnasiet.

så du tror att det skulle funka att man åkte dit ensam?

hästpojken:

om det är det sistnämnda:
jag har inte behövt ha med föräldrar på utvecklingssamtal sen grundskolan. tror det där är väldigt olika, men nej är du 18 så tror jag inte de behöver vara med alls.

så sjukt orättvist 🙁 jag är inte 18 nu men tänkte framöver så man kan slippa helvetet.

Tickstart:

Jag sket i det iaf

vad hände? inget?

alltså jag är under 18 nu, vad tror ni hände rom jag vägrar utvecklingssamtal? bara ignorerar det och åker aldrig dit? det får väl inte påverka mina betyg? jag menar, jag har haft mvg + på i stort sett alla prov och inlämningar. det kan ju knappast påverka mina betyg negativt? vad skulle kunna hända förutom att lärarna blir störiga? skulle ju iofs vara jävligt dåligt att detta påverkade min relation till lärarna och rektorn ifall jag behöver ha deras rekommendationer i framtiden osv. så jävla stört att mina föräldrar ska påverka hur min relation till lärarna är. hata livet. killself


   
SvaraCitera

soimpolite:

så du tror att det skulle funka att man åkte dit ensam?

ja!? vore konstigt annars, dina föräldrar har inte rätt att få veta något om dig som inte är offentlig handling ändå när du är över 18[crazy]


   
SvaraCitera

annars är det väl bara att säga at du vägrar ha utvecklingssamtal om dina föräldrar ska vara med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha, alltså du går ju på gymnasiet? vad har din mentor sagt då, ska föräldrarna strängt vara med?

om du har så bra betyg så är det väl inget att oroa sig för, dra med föräldrarna och låt dem överösas med beröm för hur duktig dotter dom har! [y]
eller är det föräldrarna som vägrar? fråga om du kan få ta det själv, är väldigt säker på att det inte sabbar dina betyg dock. för det har ingenting med dina studieresultat att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mentor? kesuke miyagi? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

mentor? kesuke miyagi? [crazy]

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hästpojken:

aha, alltså du går ju på gymnasiet? vad har din mentor sagt då, ska föräldrarna strängt vara med?

de har inte sagt ngt. vi får meddelande via intranät, hade innte ens ngn aning om att jag skulle ha utvecklingssamtal på juullovet [rolleyes] men ja, i meddelandet står det ju att de skall vara med

Blivande_japan:

ja!? vore konstigt annars, dina föräldrar har inte rätt att få veta något om dig som inte är offentlig handling ändå när du är över 18

nej, okej det blir förvirrande. jag är förvirrande. jag förstår det nu. föräldrarna behöver inte vara med på utvecklingssamtal när man fyllt 18. men jag är inte 18 och min skola vill alltså att mina föräldrar ska följa med, har de rätt att bestämma att de ska det när jag är under 18?

och vad tror ni skulle hända om jag åkte dit ensam? ska alltså ha utvecklingssamtal på jullovet (vilken jävla skola har det?) och jag har fleeeera mil dit. mina föräldrar har svårt att komma dit, jobbar osv. + att de inte är ett dugg insatta i min skolgång och jag har världens sämsta relation till dem. dessutom skulle ett fucking utvecklingssamtal inte ens ge mig någonting. är ju bara idiotiskt att åka flera mil för att sitta i en kvart och prata med en lärare om vad man är bra/dålig på. jag vet redan det, är väldigt medveten om mina starka och svaga sidor. dessutom går det ju väldigt bra för mig osv. jävla helvete

Blivande_japan:

annars är det väl bara att säga at du vägrar ha utvecklingssamtal om dina föräldrar ska vara med

soimpolite:

vad skulle kunna hända förutom att lärarna blir störiga? skulle ju iofs vara jävligt dåligt att detta påverkade min relation till lärarna och rektorn ifall jag behöver ha deras rekommendationer i framtiden osv.

hästpojken:

eller är det föräldrarna som vägrar?

de vägrar väl inte men kmr ha svårt att ta sig dit. plus att det skulle vara väldigt jobbigt för mig

hästpojken:

fråga om du kan få ta det själv,

då är ju risken att de frågar varför och skolsköterskan är antagligen ledig. jag kan verkligen inte berätta så att de fattar vrf osv. känns som att jag behöver ngn annan som gör det. dessutom vill jag helst inte att de skall veta, jag ville inte att skolsköterksan skulle veta ngt om mitt liv heller. så funderar på att åka dit ensam och inte säg ngt om att de inte kmr. men då kmr de ju fråga när jag väl är där... ska jag bara ignorera det och kanske ta kontakt med skolsköterskan senare? ifall de vet hur jag har det tvivlar jag på att de kmr tvinga mig att gå med mina föräldrar


   
SvaraCitera