Aviseringar
Rensa alla

V for Vendetta (Budskapet i filmen, bör tas på allvar?)


Ämnesstartare

Vad tycker ni om filmen och vad har ni att kommentera?
Vad tycker ni om budskapet och nu går jag offtopic lite, Men tycker ni att världen är på väg till en bättre plats och bättre frihet än vad vi har idag? Eller tycker ni att vi är förblindade och vi rör oss mot in mot fördärvet med små steg åt gången för att det ska vara diskret?

Jag såg filmen igen, och budskapet borde tala till alla, Haj och godnatt.


   
Citera
Ämnesstartare

Hemlös:

Inte sett.

En av mina top filmer, se den!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var helt enkelt bara "en film". Varken mer eller mindre.


   
SvaraCitera

Väldigt bra. Men tror inte det kommer bli ett sånt samhälle, iaf inte under mitt liv. Aldrig, men kanske är sådanna här filmer som behövs ibland för att motverka det med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Varken mer eller mindre.

Fick mig och småle... Men okej:)

jakaerstark:

Men tror inte det kommer bli ett sånt samhälle, iaf inte under mitt liv.

Får man väll hoppas på, men jag tror att det redan börjat i flera samhällen.
TV och nyheter är vad vi tror på idag.. är ju så förbaskat roligt hur förblindad man "KAN" vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

har sett filmen men minns inte/förstår inte budskapet [blush]

Se med intresse och nyfikenhet.


   
SvaraCitera

xparn:

Får man väll hoppas på, men jag tror att det redan börjat i flera samhällen.
TV och nyheter är vad vi tror på idag.. är ju så förbaskat roligt hur förblindad man "KAN" vara.

njaa vet inte, klart det är så i visa land, men det är väl det alla har börjat jobba imot. det har ju alltid varit så i dessa länder, inget som kommit på sista tiden.
Tror på att vi går mot bättre tider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakaerstark:

Tror på att vi går mot bättre tider.

Om folk vaknar upp, kanske.


   
SvaraCitera

xparn:

Om folk vaknar upp, kanske.

Det är väl det folk har gjort sista 100 eller 50 åren? samhället är ju way much more acepterande än vad det var förut. Inte i alla länder, men där har det ju som sagt alltid varit så, men börjar bli bättre nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakaerstark:

men börjar bli bättre nu.

F-R-A, IPRED, kamerautökning till vanliga hörn i stan, tvång att vaccinera sig (kanske inte än i sverige men USA) .. vilket bara går längre och längre in utan att någon märker vad som händer, snart kan man inte ens gå ut utan att en dator märker till det, och vi tror att allt är bra eftersom det går så långsamt och diskret... men ok


   
SvaraCitera

xparn:

snart kan man inte ens gå ut utan att en dator märker till det, och vi tror att allt är bra eftersom det går så långsamt och diskret... men ok

Hehe jag får med sådanna där ryck efter att ha sett filmer som V för vendetta o liknande, och tänker i exakt samma bannor som du gör nu.

Sen tänker jag lite till och kommer fram till att Samhället fortfarande är mycket friare än det var förut, Människans intigritet värderas mycket högre idag än det gjorde tidigare, trotts FRA osv.
Gillar inte tanken på ett övervaknings samhälle, men är man i en affär så får man räkna med att det finns filmkameror, det viktiga är att all den här tekniken som finns idag används rätt, och det tror jag den gör. Internett är väldigt fritt t.ex. Tror ingen sitter och läser mina privata konversationer, men jag kanske är naiv?
vad är det du är rädd för ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Vad tycker ni om filmen och vad har ni att kommentera?

Mycket överskattad.

Och nej, FRA-lagen och Ipred är inte tecken på att vi lever i ett totalitärt samhälle, hur romantiskt och coolt det än är, folks.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älskar filmen, har sett den ett tiotal gånger.

Dold text: Jag har kanske en bild av Guy Fawkes på väggen [blush] Snart är det den femte november [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte man ska utläsa för mycket politiskt värde ur en B-film från Hollywood. Men visst är den rolig.

Att samhället är på väg i en mer och mer auktoritär riktning tror jag dock man kan enas om. Västvärlden förbereder sig och planerar redan för hur de ska motverka de enorma flyktingströmmar som kommer att bryta ut när den ekologiska krisen som kapitalismen skapat får sitt fulla genombrott (redan nu är ca 10 000 000 människor på flykt undan miljökatastrofer i sina hemländer om jag inte minns fel, kan ha varit 20 000 000. Dessa förväntas stiga till runt 200 000 000 inom bara några decennier).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motborgare:

Tror inte man ska utläsa för mycket politiskt värde ur en B-film från Hollywood.

Fast V for Vendetta är inte precis något man kan kalla b-film.


   
SvaraCitera