Aviseringar
Rensa alla

(V) vs (SD)


Ämnesstartare

JohnE:

Miljöpartiet -->

Majoriteten av svenska folket uppfattar ju oss numera som ett vänsterparti, men jag skulle säga att det är hyfsat oförändrat.

JohnE:

Centerpartiet <->

Har gått åt höger, i fråga om LAS och dylikt är de mer radikala än något annat alliansparti och det är nya åsikter de lanserat.

Gentlemen:

är en anledning.

Fan är detta [bigsmile]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Majoriteten av svenska folket uppfattar ju oss numera som ett vänsterparti, men jag skulle säga att det är hyfsat oförändrat.

Men som kan komma att ändras beroende på om SD kommer in i riksdagen. Vad anser du om detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Majoriteten av svenska folket uppfattar ju oss numera som ett vänsterparti,

Kan bero på att hela Sverige har blivit mer höger, och skalan flyttats längre ditåt. Folk använder fortfarande S som måttstock efter vad som är "vanlig vänster", och jämfört med dem har ni ju inte rört er lika mycket åt höger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Människosynen och värderingarna är rätt så mycket mer humana i V + att Ohly är en go gubbe. [love]


   
SvaraCitera

Vänsterpartiet är ett parti fullt av kommunister. Då ska vi inte tala om Ung Vänster som därtill är våldsverkare och deltar i våldsamma arrangemang där bland annat AFA har funnits med.

Vänsterpartet är en terrorsekt som får mindre och mindre stöd och inom några val kommer åka ur riksdagen.

Sverigedemokraterna är ett demokratiskt parti som vill minska på invandringen, driva äldrefrågor, förbättra välfärden, förändra kriminalpolitiken med mera.

Vilket parti av dessa två som är demokratiska är solklart. En bild från ett torgmöte skulle vara ganska talande. Vi demokrater står och talar och har möte. Vänsterpartister står hellre och begår brott mot grundlagen genom att hamra med skedar mot burkar och blåsa i visselpipor. Patetiska människor som vill förgöra demokratin.

SD 2010!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tired]


   
SvaraCitera

Vad konstruktivt svar du hade "fistforfight". Håller du inte med Stefan? Om inte - vad är det som inte stämmer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

V är lika mycket en terrorsekt som SDU är ett SS-förband. [tired]


   
SvaraCitera

fistforfight:

V är lika mycket en terrorsekt som SDU är ett SS-förband.

Sverigedemokraterna är demokrater. Jag är medlem och du är hjärtligt välkommen att följa med mig på öppet hus [smile] Du kan få säga din åsikt du också, det är ingen som hindrar dig. Håll dig till det demokratiska tillvägagångssättet så kan du få fram din åsikt till vem du vill.

Att Vänsterpartiet är fullt av kommunister är tyvärr sant. Kommunismen som har 100-tals miljoner offer på sina axklar har väldigt många representanter i ett parti som sitter i riksdagen, det är en skam!

Att Ung Vänster deltar i våldsamma och antidemokratiska spektakel är helt sant det med. Man begår grundlagsbrott när man förstör torgmöten, det är enbart att förgöra demokratin, men det är ju där problemet ligger, kommunisterna är ju inte demokrater.. [rolleyes]

Ung vänster har också nära kopplingar till AFA och har även medlemmar som deltar sida vid sida tillsammans med AFA. Vid "stoppa matchen" stod sossar, vänsterpartister och kommunister på och vid samma scen och talade i samma mikrofon. För jävligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stefan:

ä

Är du 'BlaguleSvensson' på youtube?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stefan:

Sverigedemokraterna är demokrater.

Jag följer gärna med på båtresa. [zzz]


   
SvaraCitera

Asegli:

Är du 'BlaguleSvensson' på youtube?

Det är jag inte. Vill du ha kontakt med honom finns han som du skriver på youtube.


   
SvaraCitera

fistforfight:

Jag följer gärna med på båtresa.

På inspelat material från flera månader fick man med ett vanligt skämt om somalier som inte på något sätt är rasistiskt, en som pratade om sjukdomar och "parasiter" som förs in med flyktingar och en del sånger från band såsom Ultima Thule som är mycket bra och trevliga att lyssna på! [y]

Tycker det var väldigt trevligt [smile] Det är som Jimmie säger att det här visar att vi inte har några som helst problem med någon jargong som ser ned på andra människor eller är antidemokratiska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stefan:

Det är jag inte. Vill du ha kontakt med honom finns han som du skriver på youtube.

Men vem är det?


   
SvaraCitera

Asegli:

Men vem är det?

Vem BlåGuleSvensson är? Tror inte han finns här. Vill du honom något får du kontakta honom på youtube. Finns nog någon sorts kontaktmöjlighet där.


   
SvaraCitera