Aviseringar
Rensa alla

VA SKA JAG GÖRA?


Ämnesstartare

Jag har nyss blivit ihop med världens bästa kille och jag älskar honom över allt annat![love][love][love]

Men jag har en annan vän också och han vet inte att jag är bi och har en kille, men när jag frågade va han skulle säga om nån av hans kompisar var gay så sa han att han skulle hata den personen.

Och det värsta skulle inte va om han inte skulle va min vän längre, han skulle sprida det över hela kvarteret och va fan skulle jag göra då??? alla skulle ju säga typ:

-aa, Filip, haha den bögjäveln[cry]

så va ska jag göra??? jag vill ju inte skämmas över att jag är bi, och jag tar det inte personligt om folk kallar mig bögjävel, men det skulle bli pinsamt om mina föräldrar och alla i skolan skulle få veta!


   
Citera
Ämnesstartare

cutcut:

men när jag frågade va han skulle säga om nån av hans kompisar var gay så sa han att han skulle hata den personen.

r du säker på att han verkligen menade detta? han kan ha uttryckt det så grovt på grund av osäkerhet: att han antog att det var mest socialt acepterat med homofobi. eller har du märkt av det annars också?

cutcut:

men det skulle bli pinsamt om mina föräldrar och alla i skolan skulle få veta!

varför då? det är nästan alltid enklast att "komma ut" även om det verkar jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

r du säker på att han verkligen menade detta? han kan ha uttryckt det så grovt på grund av osäkerhet: att han antog att det var mest socialt acepterat med homofobi. eller har du märkt av det annars också?

Birgrrr:

varför då? det är nästan alltid enklast att "komma ut" även om det verkar jobbigt.

vet inte, men jag tror att han var allvarlig

ja vet, men jag vet inte hur jag ska komma ut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skönare för dig när du fått ut det ju. Visst kommer det kanske vara lite jobbigt till en början men i dagens samhälle är det ju väldigt väldigt accepterat så det kommer lägga sig väldigt fort. Det är väl framförallt du som behöver vänja dig vid att alla vet om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

skönare för dig när du fått ut det ju. Visst kommer det kanske vara lite jobbigt till en början men i dagens samhälle är det ju väldigt väldigt accepterat så det kommer lägga sig väldigt fort. Det är väl framförallt du som behöver vänja dig vid att alla vet om det.

ja, visst [smile], och som sagt var, jag tar det inte personligt om folk kallar mig för öknamn, jag har ju min kille[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cutcut:

ja, visst , och som sagt var, jag tar det inte personligt om folk kallar mig för öknamn, jag har ju min kille

nej men då så, kör bara kör!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

nej men då så, kör bara kör!

Ja det ska jag!!!

tack för hjälpen allihop! [smile][smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var det inte du som var typ världens mest deprimerande människa bara någon dag sedan O,o?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jack.O:

Var det inte du som var typ världens mest deprimerande människa bara någon dag sedan O,o?

haha, jo typ[bigsmile]
men den träffade jag min kille [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cutcut:

haha, jo typ men den träffade jag min kille

Good, men kom ihåg att du lever inte för någon annan än dig själv. Så säg typ aldrig att han är hela ditt liv etc etc för det kan vara skadligt. Bara ett tips.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jack.O:

Good, men kom ihåg att du lever inte för någon annan än dig själv. Så säg typ aldrig att han är hela ditt liv etc etc för det kan vara skadligt. Bara ett tips.

aa, okej då, men har är faktiskt det bästa jag vet[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cutcut:

aa, okej då, men har är faktiskt det bästa jag vet

Det säger jag inte är dåligt :> <3 Är jätte super glad för dig. 🙂

Men kom ihåg det tipset <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa, tack 🙂 men jag gillar fortfarande MCR [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Well, han är ingen bra vän isåfall, så dumpa jäveln till kompis..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Well, han är ingen bra vän isåfall, så dumpa jäveln till kompis..

ska bli, jag låg och tänkte på det och jag ska nog säga:

-kan du inte acceptera att jag är bisexuell och har en kille så får det kvitta!


   
SvaraCitera