Aviseringar
Rensa alla

Vad är anledningarna till att människor inte svarar på meddelanden man skickar dom?


Ämnesstartare

onödigt elak: men som många andra skrivit kan det röra sig om att man glömt, men det handlar om bristande intresse.

Om man säger att man glömt, menar man det då? Och om man är svår att nå, betyder det att man saknar intresse eller att man helt enkelt är upptagen med andra saker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Om man säger att man glömt, menar man det då? Och om man är svår att nå, betyder det att man saknar intresse eller att man helt enkelt är upptagen med andra saker?

omöjligt att veta säkert Party


   
SvaraCitera

ointresse och/eller att man glömt av


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pendulum: ointresse och/eller att man glömt av

men om man glömt av, är det inte ointresse då? eller glömmer vissa av såna saker?


   
SvaraCitera

Jag finns nog inte:

men om man glömt av, är det inte ointresse då? eller glömmer vissa av såna saker?

jo så kan det vara eller att man har mycket annat att tänka på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pendulum:

jo så kan det vara eller att man har mycket annat att tänka på

Jo sant, jag har väldigt lite att tänka på förutom det jag väljer att tänka på. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ointresse, gissningsvis. Eller så talar det för nonchalans.
Eller bara så att personen i fråga är för stunden upptagen och därför svarar senare. Ibland kanske långt senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det vet du inte, ingen idé att grubbla över. Gå vidare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fråga elr lev i ovisshet 

mvh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Ointresse, tidsbrist eller att de glömt bort det.

isola:

+ samtalet dog ut etc

Handlar det om ointresse tycker jag dock att folk borde vara rakare med det än var de är idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Handlar det om ointresse tycker jag dock att folk borde vara rakare med det än var de är idag.

visst är det kanske dumt att ta för givet att folk förstår, men ett "hej jag är inte intresserad av att skriva med dig men ha en bra dag" el dyl känns lite väl knas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

visst är det kanske dumt att ta för givet att folk förstår, men ett "hej jag är inte intresserad av att skriva med dig men ha en bra dag" el dyl känns lite väl knas

Att uttrycka sig sådär kort och ohänsynsfullt vore såklart ingen höjdare, men om man gör det med ärlig vänlighet tror jag det ska vara okej. Visst lär väl vederbörande bli lite stött - vem skulle inte bli det av en avvisning? - men jag själv tycker att det är ett snyggare sätt att sköta den affären på. alternativen är att exempelvis låta det rinna ut i sanden, och det tycker jag är en fegare och mindre hänsynsfull hanteringen än att med respekt säga: "tack, men nej tack. Skål".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det handlar mycket om hur man säger det, såklart. så länge man försöker vara omtänksam och finkänslig, tror jag att det ska vara ok!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk om alla människor hade Aspergers... Kan inte föreställa mig hur det skulle vara   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Att uttrycka sig sådär kort och ohänsynsfullt vore såklart ingen höjdare, men om man gör det med ärlig vänlighet tror jag det ska vara okej. Visst lär väl vederbörande bli lite stött - vem skulle inte bli det av en avvisning? - men jag själv tycker att det är ett snyggare sätt att sköta den affären på. alternativen är att exempelvis låta det rinna ut i sanden, och det tycker jag är en fegare och mindre hänsynsfull hanteringen än att med respekt säga: "tack, men nej tack. Skål".

jo självklart lindar man in det lite fint men jag känner att det nästan är lite av en förolämpning att skriva att man inte vill ha någon kontakt (även om man självklart lindar in det om nu inte personen varit extremt påflugen) då de allra flesta förstår sådana pikar


   
SvaraCitera