Aviseringar
Rensa alla

Vad är astral sex?


Jamesy
Ämnesstartare

Som titeln lyder – 


   
Citera

Sex som sker under en astralresa. 


   
SvaraCitera

har ett samband med lucid dreaming  


   
SvaraCitera
Jamesy
Ämnesstartare

Och hur i hela friden går astral resan till? 


   
SvaraCitera

Jamesy:
Och hur i hela friden går astral resan till? 

Med hjälp av särskild avslappning, yoga exempelvis.  


   
SvaraCitera
reben

Jamesy:
Och hur i hela friden går astral resan till? 

den går inte till

du måste mest va bra på att inbilla dig saker
om du tror på gud t ex så har du goda förutsättningar för att lyckas med "resa"


   
SvaraCitera

Kolla nyss på en skräckfilm om astrala resor och den astrala världen verkade inte så trevlig Galen


   
SvaraCitera

Som sex fast på låtsas.


   
SvaraCitera
mynona

MarcusKing: Kolla nyss på en skräckfilm om astrala resor och den astrala världen verkade inte så trevlig

MarcusKing: en skräckfilm

Blink


   
SvaraCitera

Man har astralsex med en astralkropp. 

Astralbody på engelska Wikipedia


   
SvaraCitera
mynona

OnT: det låter som sex under en astralresa! Fantastiskt. Jag är utom mig av iver att få göra en astralresa över huvud taget och har så varit länge, och förtärs av avund när jag ser folk omkring mig som inte ens tror på dem ständigt få uppleva dem av sig själva och rentav irritera sig på dem, medan jag som så länge slitit hårt för att åstadkomma dem inte får ynnesten. Att ha sex under en sådan skulle jag tacka ja till, då skulle man tex kunna undvika allt besvär som kunde komma av att ha sex med vissa personer irl 😉


   
SvaraCitera
mynona

Jamesy:
Och hur i hela friden går astral resan till? 

Kort sammanfattat: du lämnar din kropp/upplever att du lämnar din kropp. Finns i huvudsak två metoder 1) Du slappnar av hela kroppen tills du förlorar känseln i den tills du 
enbart kan känna av hjärtrakten, koncentrerar dig på punkten mellan ögonbrynen och lyfter dig ur kroppen. Detta är oerhört svårt, tyvärr. 2) Du har en sk lucid dream där du blir medveten om att du drömmer och sedan vaknar utanför din kropp. Detta är vanligt och händer ofta folk, företrädesvis den sortens människor som inte tror på det, medan folk som däremot tror på det, som jag, undanhålls förmånen av att få uppleva det. Och förresten, om du skulle tillhöra den kategori människor som 3) lider av sk sömnparalyser, kan du få en lämplig utgånspunkt gratis och under paralysen kocnentrera dig på att ta dig ur kroppen, så ska det gå lätt. Men sömnparalyser är tyvärr inte alla förunnat, bara några få tillåts dem, företrädesvis personer som hatar dem och inte är jag, som är utom mig av iver att få dem. 

Har man väl kommit ut kan man ha mycket roligt, bla kan man tänka på någon person man vill träffa och så befinner man sig plötsligt hos den. Om man är lycklig nog att träffa den personen när hn också är utanför kroppen, så kan man kanske ha sex med den, och då blir det astralsex. Lockande när det gäller folk man inte kan ha sex med i verkliga livet, så kan man efteråt säga att det inte var på riktigt. 


   
SvaraCitera
Jamesy
Ämnesstartare

Åh, hade gärna velat göra en sådan resa. Tänker på hur mycket jag hade kunnat göra under en sådan resa... 
Finns det några enklare metoder till att uppleva en sådan resa? 

mynona:

Kort sammanfattat: du lämnar din kropp/upplever att du lämnar din kropp. Finns i huvudsak två metoder 1) Du slappnar av hela kroppen tills du förlorar känseln i den tills du 
enbart kan känna av hjärtrakten, koncentrerar dig på punkten mellan ögonbrynen och lyfter dig ur kroppen. Detta är oerhört svårt, tyvärr. 2) Du har en sk lucid dream där du blir medveten om att du drömmer och sedan vaknar utanför din kropp. Detta är vanligt och händer ofta folk, företrädesvis den sortens människor som inte tror på det, medan folk som däremot tror på det, som jag, undanhålls förmånen av att få uppleva det. Och förresten, om du skulle tillhöra den kategori människor som 3) lider av sk sömnparalyser, kan du få en lämplig utgånspunkt gratis och under paralysen kocnentrera dig på att ta dig ur kroppen, så ska det gå lätt. Men sömnparalyser är tyvärr inte alla förunnat, bara några få tillåts dem, företrädesvis personer som hatar dem och inte är jag, som är utom mig av iver att få dem. 

Har man väl kommit ut kan man ha mycket roligt, bla kan man tänka på någon person man vill träffa och så befinner man sig plötsligt hos den. Om man är lycklig nog att träffa den personen när hn också är utanför kroppen, så kan man kanske ha sex med den, och då blir det astralsex. Lockande när det gäller folk man inte kan ha sex med i verkliga livet, så kan man efteråt säga att det inte var på riktigt. 


   
SvaraCitera
mynona

Jamesy:
Åh, hade gärna velat göra en sådan resa. Tänker på hur mycket jag hade kunnat göra under en sådan resa... 
Finns det några enklare metoder till att uppleva en sådan resa? 

Ja, det är en av mina största drömmar! Tänk att flyga, att tänka på en plats och sedan befinna sig där, möta människor man känner när de själva är utanför sina kroppar... det spelar egentligen ingen roll om det är verklighet eller inbillning, för även om det faktiskt bara är inbillning, så är det ändå en fantastisk upplevelse. Men tyvärr verkar det som om det bara finns de sätt jag har talat om: antingen händer det av sig självt (något som verkar ganska vanligt, även om folk inte brukar tala om det), eller också måste man försöka framkalla det själv genom antingen drömkontroll (vilket är svårt) eller genom att göra de där avslappningsövningarna jag beskrev (vilket är ännu svårare). Och, visst, det finns preparat, förstås, men det är inget jag varken vill eller kommer att tala om här och sånt kan vara farligtRodnar Men jag antar att det är rättvisst på sätt och vis att sådant är svårt att få uppleva. Jag blir ofta avundsjuk på människor som får uppleva sånt automatiskt då och då. Det är uppenbarligen ganska vanligt. Om du frågar folk, så märker du säkert att det finns två-tre i din bekantskapskrets/släkt som har varit med om det. 


   
SvaraCitera

reben: den går inte tilldu måste mest va bra på att inbilla dig sakerom du tror på gud t ex så har du goda förutsättningar för att lyckas med "resa"

Instämmer helt och fullt!


   
SvaraCitera