Aviseringar
Rensa alla

Vad är astral sex?


En fantasi är när man känner att man har kontrollen över allt i visualiseringen, allt det där andra är psykiska världar som har inte har någon medveten kontroll över. Det är min övertygelse.


   
SvaraCitera

Jag fattar inte en sak, sex är ju en biologisk mekanism. Vad skulle en eventuell astralvarelse vilja med en materiell fortplantningsmekanism? Jag kan köpa förklaringen om en själslig sammanslagning, men det är inte sex.


   
SvaraCitera
reben

Razor:
Jag fattar inte en sak, sex är ju en biologisk mekanism. Vad skulle en eventuell astralvarelse vilja med en materiell fortplantningsmekanism? Jag kan köpa förklaringen om en själslig sammanslagning, men det är inte sex.

instämmer helt o fullt!


   
SvaraCitera
mynona

Razor:
Jag fattar inte en sak, sex är ju en biologisk mekanism. Vad skulle en eventuell astralvarelse vilja med en materiell fortplantningsmekanism? Jag kan köpa förklaringen om en själslig sammanslagning, men det är inte sex.

Därför att man inte använder sig av sex till enbart fortplantning. Man använder sig även av sex som en metod till att utrycka känslor och uppleva njutningTumme upp Sex är alltså delvis något psykiskt, och en eventuell astrakropp är just enbart psykisk, därmed finns det ingen anledning till varför en astralvarelse inte skulle vilja ha sex av samma skäl som en köttslig människa vill ha sex: det enda som inte finns där är viljan att avla barn, sexualdriftens övriga bevekelsegrunder finns i psyket, oavsett om man är utanför kroppen eller inte.   


   
SvaraCitera

mynona: Därför att man inte använder sig av sex till enbart fortplantning. Man använder sig även av sex som en metod till att utrycka känslor och uppleva njutningTumme upp Sex är alltså delvis något psykiskt, och en eventuell astrakropp är just enbart psykisk, därmed finns det ingen anledning till varför en astralvarelse inte skulle vilja ha sex av samma skäl som en köttslig människa vill ha sex: det enda som inte finns där är viljan att avla barn, sexualdriftens övriga bevekelsegrunder finns i psyket, oavsett om man är utanför kroppen eller inte.

Njutning av sex får man genom att olika kemikalier utsöndras och man mår bra av de, en eventuell andlig varelse har inte dessa och inte heller behoven av dessa. Den själsliga aspekten av sex (intimitet) kan tillgodoses utan att man har den sexuella upphetsningen som direkt är knuten till processer i vår biologiska kropp.


   
SvaraCitera
mynona

Razor:

Njutning av sex får man genom att olika kemikalier utsöndras och man mår bra av de, en eventuell andlig varelse har inte dessa och inte heller behoven av dessa. Den själsliga aspekten av sex (intimitet) kan tillgodoses utan att man har den sexuella upphetsningen som direkt är knuten till processer i vår biologiska kropp.

De som har haft astralsex säger sig ha haft detta i alla fall, vilka förklaringa man nu vill konstruera för det. Är det så man upplever saken är det likväl så man upplever saken. Det finns gott om pseudovetenskapliga förklaringar på detta, men då måste man ge sig in i massor med utgångspunktsmässiga samtal om premisser osv och det känns väldigt långdraget. Men varför inte läsa på om astralkroppar, osv? Kommer man in i tänket blir det inte svårt att ställa upp teorier om detta. 


   
SvaraCitera

mynona: De som har haft astralsex säger sig ha haft detta i alla fall, vilka förklaringa man nu vill konstruera för det. Är det så man upplever saken är det likväl så man upplever saken. Det finns gott om pseudovetenskapliga förklaringar på detta, men då måste man ge sig in i massor med utgångspunktsmässiga samtal om premisser osv och det känns väldigt långdraget. Men varför inte läsa på om astralkroppar, osv? Kommer man in i tänket blir det inte svårt att ställa upp teorier om detta.

Det finns även de som säger sig ha mött Jesus, Allah och gänget. Det finns de som säger sig ha mött Bigfoot. Det finns de som säger sig ha blivit bortförda av aliens. Jag finner allt detta osannolikt, inte omöjligt men osannolikt.

Visst kan man göra upp vilka teorier man vill om man inte är särskilt noggrann med att validera premisserna genom vetenskapliga metoder. Pseudovetenskap borde inte ens få kallas för vetenskap.

Jag har självt forskat genom personliga upplevelser och olika medvetandetillstånd, min slutsats är att det rör sig om psykiska världar inuti ens huvud. Jag tror dock att det finns en möjlighet att vissa människor kan känna av eller t.o.m. kommunicera med andra människors psyken telepatiskt. Jag tror dock inte att psyken kan existera utan sin hårdvara, hjärnan och allt vad hjärnan och därmed känslorna påverkas av d.v.s. signalsubstanser, hormoner o.s.v.


   
SvaraCitera