Aviseringar
Rensa alla

vad är bäst att göra


Ämnesstartare

Skeptisk


   
Citera
Ämnesstartare

Vilket är problemet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Vilket är problemet?

det avgör du själv 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta tag i sina problem själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: ta tag i sina problem själv

judarna under andra världskriget kunde ta tag i sig själva, varför skulle de andra lägga sig i? :S jävla snubbar alltså som skyllde på samhället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Vilket är problemet?


   
SvaraCitera
mynona

Man måste lösa sina problem själv, i vissa fall med hjälp eller stöd av andra eller samhället, men först måste man analysera vad de beror på, och de beror ibland på en själv, ibland på samhället/andra, oftast på en kombination


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Rösta blankt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser inte att de båda är ömsesidigt uteslutande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skylla sina problem på samhället, dvs förstå saker, är för mig mkt viktigare än ta tag i sina problem, dvs göra saker. i vår värld är det många görelser av saker som är förhastade. det behövs mer förståelse och mindre görande. det kommer bli mindre problem då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte två motsättningar.

Om man upplever att det finns negativa strukturer i samhället så är det bäst att ta tag i sin egen situation själv och göra sitt bästa samtidigt som man försöker förändra strukturerna i sin helhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Ser inte att de båda är ömsesidigt uteslutande.

Nederländaren:
Det är inte två motsättningar.

lol tråden handlar om att välja mellan dem............


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

no man is an island 


   
SvaraCitera
mynona

Bööööörg: skylla sina problem på andra/samhället

Jaja, måste jag tvunget välja så väljer jag detta: 

mpt:hv:
skylla sina problem på samhället, dvs förstå saker, är för mig mkt viktigare än ta tag i sina problem, dvs göra saker. i vår värld är det många görelser av saker som är förhastade. det behövs mer förståelse och mindre görande. det kommer bli mindre problem då.

Men jag borde göra mer av det andra. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Att ta tag i sina problem själv förespråkar väll typ alla, även när problemet ligger hos andra.


   
SvaraCitera