Aviseringar
Rensa alla

vad är d1 för jävla dumcentral


Ämnesstartare

har så sjukt ont i min höft att jag typ ej kan gå
ringer vårdcentralen
"vi ringer upp dig
cirka klockan
tjugo i två"

HALLÅ SKA JAG SITTA HÄR OCH DÖ LÄNGE TILL ELLER
har jätteont liksom. ska jag ringa 1177 och gråta lite ellr ska jag va duktig flicka och lida?

PS: HAR DÖDSONT OM JAG RÅKAR RÖRA PÅ MIG; SÅSOM GÅ 1 METER TILL KYLSKÅPET LR TOA LR LIKNANDE. sLUTAR TYP FUNGERA OM JAG GÅR NER FÖR TRAPPEN OCH UT, HAR TESTAT. ajjjjjjeeeee


   
Citera

ja så är det när dom har mycket att göra.

men du får mina sympatier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deras system är korkat, för lite pengar och allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uthärda. 🙁
Lider med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade så ont i halsen en gång att jag bara låg och grät (brukar inte gråta av smärta så...), fick inte en tid hos vårdiz förrän dagen efter.
Fast när jag väl var där gick konversationen ungefär såhär:
"Det är nog bara en vanlig förkylning. Du behöver alltså inte vara rädd för svininfluensan."
"Men det är jag inte, jag har bara ont."
"Ja men du behöver alltså inte vara rädd för att det ska vara svininfluensan."
"Nejmen.. j"
"Det är inte svininfluensan så du kan vara lugn."
"..."

hälsningar En som vill dela med sig av anekdoter utan att någon bett om det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

HAR DÖDSONT OM JAG RÅKAR RÖRA PÅ MIG

Brukar inte det vara blindtarmen?

Btw, litar ej på vårdcentraler, inte sedan min käre mor hade en nära döden-upplevelse på grund av deras arrogans och stress[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh, hatar när infon liksom inte går ända fram till dem. Händer 1 aning för ofta.

typ som när jag gnäller om magont och läkare ba "ah, men alla prover vi tagit på dig är negativa, så det är säkert inget. Ät lite mer"

och jag typ "MEN EXAKT VAD I MENINGEN "JAG MÅR ILLA NÄR JAG ÄTER OCH FÅR ENDAST I MIG 1 PYTTEPORTION INNAN JAG KÄNNER MIG KRÄKNÖDIG I TVÅ TIMMAR" VAR SVÅRT ATT FÖRSTÅ?!?!?!?"

och dom typ "du kanske skulle träffa en psykolog ang dina tankar om mat"

och jag typ "MEN JAG VILL JU ÄTA! [cry]"

och dom typ. "ja det blir nog bra, gluten och laktosproverna visar ju negativt i alla fall"
[sad]

blir tokig om de ej uppmärksammar mitt kroppsliga problem denna gång. Om jag ens lyckas gå de 2 km till vårdcentralen :C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Om jag ens lyckas gå de 2 km till vårdcentralen

[chocked]Vadå gå?? Ingen som kan köra dig? Eller åtminstone betala taxi?


   
SvaraCitera

Ring sjukvårdsupplysningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Btw, litar ej på vårdcentraler, inte sedan min käre mor hade en nära döden-upplevelse på grund av deras arrogans och stres

åh, min mor också. Hon kände sig typ supersjuk och skjutsades dit av 1 bekant. dom typ "pffff, dagens ungdom, att ni inte kan stanna hemma bara när ni är förkylda"
senare på natten fick mamma åka in akut till universitetssjukhuset och lades in där i över en vecka. Dubbelsidig lunginflammation som ej var helt klart att hon skulle överlevt.

Storchen84:

Brukar inte det vara blindtarmen?

så ont har jag inte. Vilken sida sitter blindtarmen på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

senare på natten fick mamma åka in akut till universitetssjukhuset och lades in där i över en vecka

Min var på vårdcentralen tre gånger på samma vecka. Lördagen fick hennes sambo akut köra henne till sjukhuset. Där hon tvingades vänta i 3 timmar. Det enda man kunde göra var o ge henne morfin. Sedan lades hon in i lite över 6 veckor. Blodsänka på 450. Av minst en sköterska fick hon höra att dom aldrig varit med om någon med så hög sänka.

Postorderhoran:

Vilken sida sitter blindtarmen på?

​Kolla symptomen här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Vadå gå?? Ingen som kan köra dig? Eller åtminstone betala taxi?

näe, tror ej det

Marielle Hagblad:

Ring sjukvårdsupplysningen.

ringde dem igårkväll, de sa att sålänge jag inte hade ont när jag vilade var det ej akut och därför skulle jag kontakta vårdcentralen idag.

Har inte ont jämt. riktigt.
[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det är ej blindtarm, ontet sitter innanför överdelen av vänster bäckenben. Man har typ bara njure där, och jag tror (hoppas) att det bara är ngt muskulärt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

näe, tror ej det

Tigg av nån släkting? Låna av nån kompis?

Postorderhoran:

njure

[chocked]

Postorderhoran:

och jag tror (hoppas) att det bara är ngt muskulärt

Det gör jag också, nu när du sa att man har en njure där.

Tröstkram[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

"du kanske skulle träffa en psykolog ang dina tankar om mat"

Känner mig elak för att jag sitter o småflinar åt detta[blush]


   
SvaraCitera