Aviseringar
Rensa alla

Vad är den ideologiska skillnaden mellan SvP och SD?


Ämnesstartare

mpt:hv:

jaha men partiet är ju själva nazister så d väl deras problem

och tidigare ännu mer o öppet

Är det vad man lär sig i lågstadiet nuförtiden? *facepalm*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Excel Monkey:

Är det vad man lär sig i lågstadiet nuförtiden? *facepalm*

vad vill du slåss lr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

vad vill du slåss lr

Nej, jag nöjer mig med att förnedra din inkompetens på ett verbalt vis. Slagsmålen lämnar jag åt köttnackar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Excel Monkey:

Nej, jag nöjer mig med att förnedra din inkompetens på ett verbalt vis. Slagsmålen lämnar jag åt köttnackar.

du går ju själv inte ens att diskutera nåt ordentligt med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Excel Monkey:

Är det vad man lär sig i lågstadiet nuförtiden? *facepalm*

Excel Monkey:

Nej, jag nöjer mig med att förnedra din inkompetens på ett verbalt vis. Slagsmålen lämnar jag åt köttnackar.

Haha, skolexempel på hur man argumenterar ner en verklighetsfrånvänd tomte på två inlägg. Imponerande! Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

varför ljuger du

Ljuger inte. Partiet i sig har aldrig varit nazistiskt.


   
SvaraCitera
mynona

Joachim: är till gagn för svenskarna.

vad tänker ni göra med de svenskar som enligt er på olika vis inte motsvarar en perfekt svensk, så som handikappade, psykiskt sjuka, invalider, politiska motståndare, homo- och bisexuella, feminister, relationsanarkister? gagnar det även de svenskarna? hur? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

vad tänker ni göra med de svenskar som enligt er på olika vis inte motsvarar en perfekt svensk, så som handikappade, psykiskt sjuka, invalider, politiska motståndare, homo- och bisexuella, feminister, relationsanarkister? gagnar det även de svenskarna? hur? 

Man kan ju hoppas att de är mer humana än socialdemokraterna var så sent som på 50- och 60-talet gällande de tre första kategorierna.


   
SvaraCitera
mynona

Excel Monkey:

Man kan ju hoppas att de är mer humana än socialdemokraterna var så sent som på 50- och 60-talet gällande de tre första kategorierna.

Jag är mycket väl medveten om socialdemokraternas tvångsteriliseringar 1935-1975, så det lönar sig inte att försöka få någon poäng på mig för något jag redan känner till. I princip samtliga politiska ideologer var för eugenik och rasbiologi under 1930-talet, och vill du få ytterligare bevis på att jag inte försöker vinna billiga poänger så kan jag tala om att samtliga av de grupper jag nämnde ovan, med undantag av politisk opposition, riskerade att intas på mentalsjukhus och tvångsteriliseras av dåvarande socialdemokratiska regeringar, inte bara de tre första kategorierna, och det inträffade i princip alla länder på den tiden och inte bara i de som styrdes av socialdemokrater. Nazisterna var det parti som kom att fullfölja den modeidén längst, och det är de som fortfarande håller fast vid den, vilket varken socialdemokraterna eller något annat demokratiskt parti längre gör. De enda människor som inte behöver vara rädda för nazisterna är blonda heterosexuella män som till sin personlighet motsvarar normen och saknar personlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag är mycket väl medveten om socialdemokraternas tvångsteriliseringar 1935-1975, så det lönar sig inte att försöka få någon poäng på mig för något jag redan känner till. I princip samtliga politiska ideologer var för eugenik och rasbiologi under 1930-talet, och vill du få ytterligare bevis på att jag inte försöker vinna billiga poänger så kan jag tala om att samtliga av de grupper jag nämnde ovan, med undantag av politisk opposition, riskerade att intas på mentalsjukhus och tvångsteriliseras av dåvarande socialdemokratiska regeringar, inte bara de tre första kategorierna, och det inträffade i princip alla länder på den tiden och inte bara i de som styrdes av socialdemokrater. Nazisterna var det parti som kom att fullfölja den modeidén längst, och det är de som fortfarande håller fast vid den, vilket varken socialdemokraterna eller något annat demokratiskt parti längre gör. De enda människor som inte behöver vara rädda för nazisterna är blonda heterosexuella män som till sin personlighet motsvarar normen och saknar personlighet.

Menar du att jag som brunhårig bör vara rädd för nazister? Utveckla gärna tankegången.


   
SvaraCitera
mynona

Excel Monkey:

Menar du att jag som brunhårig bör vara rädd för nazister? Utveckla gärna tankegången.

Utveckla gärna din egen tankegång, tack. Jag anar av ditt tal att du är en nazist som bedömer mig vara en "naiv demokrat" som lätt kan besegras i en diskussion. Jag äcklas av nazismen och det är under min värdighet att ens tala med en nazist. För nazismen är människor bara avelsdjur. Anser du att nazism är något positivt som kan försvaras? Du borde skämmas för att ens vilja vinna billiga poänger på nätet i samtal med människor som du enbart vinner över för att de inte vill ta i samtal med nazister med tång. Hur olycklig och frustrerad man än är som människa finns det ingen ursäkt för att försvara nazism, och om du är sådan hatar jag dig inte, jag blir inte ens arg på dig. Jag känner en stillsam avsmak för dig. Det är inte jag som ska utveckla tankegången: det är du som ska utveckla varför du ens ger intryck av att säga emot mig i en diskussion om ett sådant här ämne. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Utveckla gärna din egen tankegång, tack. Jag anar av ditt tal att du är en nazist som bedömer mig vara en "naiv demokrat" som lätt kan besegras i en diskussion. Jag äcklas av nazismen och det är under min värdighet att ens tala med en nazist. Anser du att nazism är något positivt som kan försvaras? 

Du tror att jag är nazist, påstår att det är under din värdighet att tala med en nazist.. men ändå ställer du frågor till mig för en fortsatt diskussion? Hmm..

Jag tycker synd om din omgivning om den råkar ut för samma puckade fördomar som du uppvisar här. Jag skrev en kommentar om liknelsen mellan nazister och socialdemokrater på 50-60-talet... och helt plötsligt tror du att jag är nazist 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Utveckla gärna din egen tankegång, tack. Jag anar av ditt tal att du är en nazist som bedömer mig vara en "naiv demokrat" som lätt kan besegras i en diskussion. Jag äcklas av nazismen och det är under min värdighet att ens tala med en nazist. För nazismen är människor bara avelsdjur. Anser du att nazism är något positivt som kan försvaras? Du borde skämmas för att ens vilja vinna billiga poänger på nätet i samtal med människor som du enbart vinner över för att de inte vill ta i samtal med nazister med tång. Hur olycklig och frustrerad man än är som människa finns det ingen ursäkt för att försvara nazism, och om du är sådan hatar jag dig inte, jag blir inte ens arg på dig. Jag känner en stillsam avsmak för dig. 

Håller med dig i allt. Tycker att man kan lämna utanför jakten på att få billiga poänger i diskussioner med nazister och istället, trots att man kanske annars är åsiktsmotståndare, sluta upp bakom varandra och tillsammans ställa sig emot nazism och nazister. Dock tycker jag att det alltid är bra att föra en diskussion även med nazister. Tycker inte att det borde vara under någons värdighet att diskutera med nazister. Jag menar, att bara ställa ett par frågor gör ju nämligen att deras idioti och brist på empati lyser igenom glasklart, vilket kan förhindra människor att söka sig till sådana ideologier. 


   
SvaraCitera
mynona

Excel Monkey:

Du tror att jag är nazist, påstår att det är under din värdighet att tala med en nazist.. men ändå ställer du frågor till mig för en fortsatt diskussion? Hmm..

Jag tycker synd om din omgivning om den råkar ut för samma puckade fördomar som du uppvisar här. Jag skrev en kommentar om liknelsen mellan nazister och socialdemokrater på 50-60-talet... och helt plötsligt tror du att jag är nazist 🙂

Ja, hmm, var kan jag ha fått det puckade intrycket från, ja, låt oss grubbla, det är då för tokigt. Det var du som först citerade mig i den här tråden, eller hur? Jag har inte visat något intresse för att tala med dig, jag har enbart besvarat de notifikationer du har valt att ge mig här, och av vilken orsak kan du ha valt att skriva en kommentar till mig om liknelsen mellan nazister och socialdemokrater på 50- och 60-talet? Hmmm, det kan man allt undra 😉 Hur tycker du att din jämförande kommentar annars kan tolkas i sammanhanget? 🙂 Kommer du att ge en alternativ tolkning? Jag tror inte det, eller hur? 🙂 

Jag skäms inte för att säga att jag är väldigt rädd för nazister. För dig kanske det här bara är ett sätt att fördriva en kväll på att ge mothugg på nazistmotstånd, men jag bryr mig inte alls om att vinna någon argumentering. Du kan få vinna hur många debatter du vill. Hur tycker du att dina egna kommentarer här i den här tråden bör tolkas, tycker du? Jag är rädd, jag bryr mig inte om att mäta prestigen i en internetdebatt. Därför lämnar jag det här utbytet med dig, för jag vill inte läsa fler inlägg från dig där du visar att det är viktigare för dig vem som hanterar ord bäst i en nätdebatt. Du ger här i tråden intryck av att vilja ge mothugg mot de som motsäger nazism. Du förnekar inte att du är nazist, du fortsätter i stället att agera som om frågan vem som vinner ett gräl på internet är viktigare. Jag bryr mig inte om vad du är, men det du har sagt kan rimligen tolkas så. Anmäl mig om du vill. God kväll. Jag föredrar att vara glad ikväll och inte bli påmind om sådant här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kul att se att ni är överens på dikatatorsfronten iaf


   
SvaraCitera