Aviseringar
Rensa alla

Vad är den ideologiska skillnaden mellan SvP och SD?


Ämnesstartare

mynona:

Ja, hmm, var kan jag ha fått det puckade intrycket från, ja, låt oss grubbla, det är då för tokigt. Det var du som först citerade mig i den här tråden, eller hur? Jag har inte visat något intresse för att tala med dig, jag har enbart besvarat de notifikationer du har valt att ge mig här, och av vilken orsak kan du ha valt att skriva en kommentar till mig om liknelsen mellan nazister och socialdemokrater på 50- och 60-talet? Hmmm, det kan man allt undra 😉 Hur tycker du att din jämförande kommentar annars kan tolkas i sammanhanget? 🙂 Kommer du att ge en alternativ tolkning? Jag tror inte det, eller hur? 🙂 

Jag skäms inte för att säga att jag är väldigt rädd för nazister. För dig kanske det här bara är ett sätt att fördriva en kväll på att ge mothugg på nazistmotstånd, men jag bryr mig inte alls om att vinna någon argumentering. Du kan få vinna hur många debatter du vill. Hur tycker du att dina egna kommentarer här i den här tråden bör tolkas, tycker du? Jag är rädd, jag bryr mig inte om att mäta prestigen i en internetdebatt. Därför lämnar jag det här utbytet med dig, för jag vill inte läsa fler inlägg från dig där du visar att det är viktigare för dig vem som hanterar ord bäst i en nätdebatt. Du ger här i tråden intryck av att vilja ge mothugg mot de som motsäger nazism. Du förnekar inte att du är nazist, du fortsätter i stället att agera som om frågan vem som vinner ett gräl på internet är viktigare. Jag bryr mig inte om vad du är, men det du har sagt kan rimligen tolkas så. Anmäl mig om du vill. God kväll. Jag föredrar att vara glad ikväll och inte bli påmind om sådant här.

Du min kära medmänniska bör nog ta internet på lite mindre allvar. Varför skulle jag anmäla dig? För din fördomsfulla dumhet? Knappast. Att du sedan anser att jag hugger mot "antinazister" för att jag tillrättavisar en mediamanipulerad användare som hävdar att SD är nazister får du själv stå för.

God kväll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: vad tänker ni göra med de svenskar som enligt er på olika vis inte motsvarar en perfekt svensk, så som handikappade, psykiskt sjuka, invalider, politiska motståndare, homo- och bisexuella, feminister, relationsanarkister? gagnar det även de svenskarna? hur?

Vi värnar om alla svenskar, även de som är lite mindre lyckligt lottade.


   
SvaraCitera

Joachim:

Vi värnar om alla svenskar, även de som är lite mindre lyckligt lottade.

Enligt din vän warren skulle inte jag få föröka mig pga asperger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Enligt din vän warren skulle inte jag få föröka mig pga asperger.

Det är inte samma sak som att vilja utrota de med aspberger som mynona påstår att vi vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvP är klubben för extremt lågutbildade eller helt outbildade som saknar jobb och inte kan göra annat än att skylla på alla icke-vita.

Ett typiskt SvP-möte:

Detta kan pågå i timmar. Efter en minut är det uttjatat.

Detta är en faktisk ljud-upptagning från ett SvP-möte, lovarOskyldig

Hjärta


   
SvaraCitera
mynona

Excel Monkey:

Du min kära medmänniska bör nog ta internet på lite mindre allvar. Varför skulle jag anmäla dig? För din fördomsfulla dumhet? Knappast. Att du sedan anser att jag hugger mot "antinazister" för att jag tillrättavisar en mediamanipulerad användare som hävdar att SD är nazister får du själv stå för.

God kväll.

När jag framställde en fråga om vad nazisterna önskade göra med de grupper de i sitt förflutna har utrotat drog du en paralell till socialdemokraternas negativa behandling av samma grupp under en senare tidsperiod. Vad kan du kontextuellt sett ha för orsak till att dra den paralellen om inte för att försvara nazismen eller åtminstone högerexstremismen, som tråden handlar om? Ditt sätt att tala ger intrycket av att du i någon mening ville vinna debattmässiga poänger genom att försvara högerextremism. Du har ett något drygt och avmätt sätt att tala, och då låter arrogant. Det är du säkert medveten om. Det gjorde sammantaget att jag hade rimliga skäl att utgå ifrån att du ansåg att jag var en lämplig person att vinna någon billig poäng mot i stil med: "Ah, en naiv person som tror att all högerextremism är Hitler och inte vet att även socialdemokraterna har utsatt samma grupper för övergrepp, lätt att vinna en debattpoäng på". Finns det något annat skäl till varför du annars skulle göra den jämförelse du gjorde? Jag upplyste dig om att jag kände till den jämförelsen. Som svar ställde du en fråga om jag trodde att du som brunhårig behövde vara rädd för nazister. Tycker du att det var nedlåtande sagt? Vad kan du ha haft för anledning att tala till mig som du har gjort annars? Kan du förneka det här? Med anmälan menade jag att du kan amäla mitt inlägg om du anser at tjag begår ett övertramp. Jag förstår att du anser att det är en löjlig tanke. 

Jag vet att det här är internet: det är en plats där folk säger saker de inte skulle ha sagt irl, och det är en plats där vissa bara trollar och tar billiga poänger och agerar ut sina känslor från sitt verkliga liv och anser att de inte behöver ta ansvar för vad de säger. Antagligen är du inte alls någon nazist: du är helt enkelt en vanlig frustrerad tonårspojke som vill få utlopp för lite av din frustration genom att vara arrogant och dryg anonymt på internet. Men om du hade varit så smart som du själv tror att du är, så hade du insett att det är samma resonemang som i alla tider har gjort att folk skaffat sig ett samvetsmässigt frikort: en plats där de kan göra och säga vad som helst eftersom det "inte räknas". Men det räknas. Nätet är också den verkliga världen, och varenda ord en människa skriver eller uttalar är ett ord som skapar den verklighet vi lever i. Vi vet båda att jag har rätt i vad jag säger här ovan, inte sant? Du har uppträtt arrogant och drygt, och du har inte förnekat att det inte finns någon annan orsak till dina kommentarer än de jag har beskrivit här ovan, eller hur? Du kommer inte att förneka dem heller. Du kan låtsas att orsaken till det är för att det är under din värdighet, men vi vet båda två att jag har rätt. Det är inte du som förtjänar att använda den överlägsna tonen du har. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GamerAdam:
SvP=  ärliga i vad dom vill

SD=  oärliga i vad dom vill

THIS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

När jag framställde en fråga om vad nazisterna önskade göra med de grupper de i sitt förflutna har utrotat drog du en paralell till socialdemokraternas negativa behandling av samma grupp under en senare tidsperiod. Vad kan du kontextuellt sett ha för orsak till att dra den paralellen om inte för att försvara nazismen eller åtminstone högerexstremismen, som tråden handlar om? Ditt sätt att tala ger intrycket av att du i någon mening ville vinna debattmässiga poänger genom att försvara högerextremism. Du har ett något drygt och avmätt sätt att tala, och då låter arrogant. Det är du säkert medveten om. Det gjorde sammantaget att jag hade rimliga skäl att utgå ifrån att du ansåg att jag var en lämplig person att vinna någon billig poäng mot i stil med: "Ah, en naiv person som tror att all högerextremism är Hitler och inte vet att även socialdemokraterna har utsatt samma grupper för övergrepp, lätt att vinna en debattpoäng på". Finns det något annat skäl till varför du annars skulle göra den jämförelse du gjorde? Jag upplyste dig om att jag kände till den jämförelsen. Som svar ställde du en fråga om jag trodde att du som brunhårig behövde vara rädd för nazister. Tycker du att det var nedlåtande sagt? Vad kan du ha haft för anledning att tala till mig som du har gjort annars? Kan du förneka det här? Med anmälan menade jag att du kan amäla mitt inlägg om du anser at tjag begår ett övertramp. Jag förstår att du anser att det är en löjlig tanke. 

Jag vet att det här är internet: det är en plats där folk säger saker de inte skulle ha sagt irl, och det är en plats där vissa bara trollar och tar billiga poänger och agerar ut sina känslor från sitt verkliga liv och anser att de inte behöver ta ansvar för vad de säger. Antagligen är du inte alls någon nazist: du är helt enkelt en vanlig frustrerad tonårspojke som vill få utlopp för lite av din frustration genom att vara arrogant och dryg anonymt på internet. Men om du hade varit så smart som du själv tror att du är, så hade du insett att det är samma resonemang som i alla tider har gjort att folk skaffat sig ett samvetsmässigt frikort: en plats där de kan göra och säga vad som helst eftersom det "inte räknas". Men det räknas. Nätet är också den verkliga världen, och varenda ord en människa skriver eller uttalar är ett ord som skapar den verklighet vi lever i. Vi vet båda att jag har rätt i vad jag säger här ovan, inte sant? Du har uppträtt arrogant och drygt, och du har inte förnekat att det inte finns någon annan orsak till dina kommentarer än de jag har beskrivit här ovan, eller hur? Du kommer inte att förneka dem heller. Du kan låtsas att orsaken till det är för att det är under din värdighet, men vi vet båda två att jag har rätt. Det är inte du som förtjänar att använda den överlägsna tonen du har. 

Att jag tog upp socialdemokraternas högst oetiska agerande för bara 50 år sedan då både dina och mina föräldrar och deras syskon var unga har endast med socialdemokraterna att göra. Att du med din defensiva stil sedan tolkade det som att jag skyddar nazister eller till och med är nazist tycker jag gott och väl motiverar min efterföljande ton och arrogans. Det är livsfarligt att dra sådana slutsatser som du gör. Och rätta mig om jag har fel,  men du själv hade troligtvis inte varit så explicit om du och jag haft denna diskussion runt ett middagsbord med gemensamma vänner. Du hade inte sagt att jag var nazist bara för att jag tog upp att socialdemokraterna gjort exakt samma sak. Det är med andra ord snarare du som lever ut hela ditt register på internet. Jag är dryg mot dryga personer IRL och jag drar mig inte för att motsätta mig argumentationer citerade rakt ifrån Aftonblaskan. Men jag passar mig noga för att kalla de för saker de troligtvis inte är.. det är ju rent förtal! Även på internet. Dock tolkar jag dig som ett troll, eller en person som tar det mesta på alldeles för stort allvar.

Resten av det du skriver är ju bara blaha blaha. Inte något som stämmer.


   
SvaraCitera