Aviseringar
Rensa alla

Vad är det där iOS 5?


Ämnesstartare

som krävs för att hämta vissa appar, äre nåt man kan installera till luren (har för övrigt en iPhone 4) eller äre en särskild lur, jag hajar inte och blir galen på det där för kan inte fixa några appar då 80% av alla nya kräver det där[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

och ja jag har googlat men fick inte fram nåt vettigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the savior:

Enkelt.

Antingen uppdaterar du via iTunes eller (den enklaste vägen enligt mig) via telefonen direkt.

Gå in på Inställningar.
Gå in på Allmänt.
Gå in på Programuppdatering.
Uppdatera.

Nu har jag förvisso iFån 4S så vet ej exakt om det är samma på iFån 4. Annars går du bara in på iTunes och fixar det.

Senaste uppdateringen är 5.1.1 dessutom.


   
SvaraCitera
time
 time

the savior:

eller äre en särskild lur, jag hajar inte och blir galen på det där för kan inte fixa några appar då 80% av alla nya kräver det där

Det är inte en ny telefon, det är en programuppdatering som jag tycker är den bästa hittills. Knasigt att du missat den, dels kräver ju 80% av alla appar man har uppdateringen (men det har du ju märkt) och dels kom det en hel bunt med bra funktioner som gjorde telefonen mycket smidigare.

Uppdatera nu, go go go! (OCH läs på apples hemsida om varför iOS 5 är awesome).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Nu har jag förvisso iFån 4S så vet ej exakt om det är samma på iFån 4. Annars går du bara in på iTunes och fixar det.

det var det jag gjorde för några månader sen, hittade nånting där det stod uppdaterade och det tog tid, datorn startade om

men hände ingenting sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

det är en programuppdatering som jag tycker är den bästa hittills

batteritiden hos mig har dock blivit sämre sedan 5.0.1 uppdateringen 🙁

the savior:

det var det jag gjorde för några månader sen, hittade nånting där det stod uppdaterade och det tog tid, datorn startade om

prova igen då
annars försök göra det på mobilen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Uppdatera nu, go go go! (OCH läs på apples hemsida om varför iOS 5 är awesome).

gjorde det asså, men funkar den på iPhone 4 då? för det är INTE 4s jag har


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the savior:

gjorde det asså, men funkar den på iPhone 4 då? för det är INTE 4s jag har

Med tanke på att t.o.m 3/3GS kan ha uppdateringen, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

prova igen då
annars försök göra det på mobilen

gick in där nu, det enda som går att uppdatera är just iTunes, men då får jag ju med iCloud som ändå ska ingå i det där programmet om jag fattar det rätt

så får se om man är på rätt väg


   
SvaraCitera
time
 time

the savior:

jorde det asså, men funkar den på iPhone 4 då? för det är INTE 4s jag har

Ja, det är klart. Den fungerar på alla modeller som är ute på marknaden än. Har också en 4, inte 4S.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej men ska göra ett nytt försök då, tack för hjälpen allesammans[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Det är inte en ny telefon, det är en programuppdatering som jag tycker är den bästa hittills

Det är en buggfix-release, vilket är bra. Men det är ju i vilket fall bara en massa fixar för saker där apple tabbade sig från början.. 5.1.1 alltså.


   
SvaraCitera