Aviseringar
Rensa alla

vad är det för fel på mig?


Ämnesstartare

Man får ju fan aldrig nåt vettigt svar från vårdcentralen, så jag kollar här först om nån känner igen sig eller så.

den senaste månaden har jag mått piss fysiskt. Mår bra psykiskt och är oftast väldigt glad och lycklig.

För det första är jag så jävla trött hela tiden. Jag sover typ 10 timmar varje kväll och ändå är jag så trött hela tiden att jag kan somna på lektioner, tåg hem osv. (Jag äter bra och tränar ca 5 pass i veckan).

En annan grej är att jag har 0 sexlust. Jag tänder på min pojkvän och är jättekär i honom men känner verkligen inte för sex alls.

Nu har jag haft konstant huvudvärk sen förra torsdagen och då och då kommer plötsligt illamående/yrsel.

När jag pratar med kompisar och så påpekar dom mina ppiller.Men jag har ätit dem i 2,3 år nu och har aldrig mått såhär innan.

någon som känner igen sig/vet vad jag kan göra?


   
Citera

Hormonerna i p-piller kan det mycket väl vara. Konstigt dock att du inte känt av dem förr.

Deppig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det kan det ju, men det är väl ganska ovanligt att man börjar känna det efter 2 och ett halvt år?
Och jag är inte alls deppig, tvärtom. Däremot blir man jävligt trött på det här men försöker ändå hålla humöret uppe.
🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen som kan veta vad detta är?:(


   
SvaraCitera

Stress?


   
SvaraCitera

Inga förändrade kostvanor eller så? Låter rätt mycket som något som skulle kunna vara järnbrist, alternativt allmän energibrist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äter inte annorlunda än jag gjort tidigare. jag var också inne på järnbrist ett tag. men är det tabletter som gäller eller typ broccoli? (hatar broccoli)


   
SvaraCitera

Blodpudding tillsammans med apelsinjuice...jag vet...det är vidrigt men det ska vara bra mot järnbrist.

Fast med tanke på den maten är nog järntabletter att föredra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eh ja!
tack för svaret ändå men jag äter inte blodpudding. Apelsinjuice dricker jag däremot ofta?:S


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera