Aviseringar
Rensa alla

Vad är det här för djur?


Ämnesstartare

isola: Änder (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hund


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ett av vårt samhälles största problem är ju som bekant att många inte verkar se skillnad på änder och ankor.

Människan är samhällets största problem*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: det får man inte

tycker det låter snällare, men kan säga änder istGalen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Volvo4life:

nej det är nog detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Änder (Du röstade på detta alternativ)

Ankor e la kritvita med orange näbb och fötter?? Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndersLkpg: Änkor

Attans!! Du var före med min ordvits.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gräsänder. nästan alla ankor är gräsänder, förutom de få som är myskänder. således är ankor och änder överlag samma art.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rentav är det faktiskt rimligt att säga att "ankor" uteslutande syftar till domesticerade gräsänder, i och med att domesticerade myskänder brukar kallas för myskankor. i så fall kan man utan tvetydighet säga att ankor är änder. så när du frågar folk vad det där är för djur, och de säger ankor, så har de rätt rent artmässigt. för det är samma djur.

alltså, plockar du upp en gräsand och sätter den i en inhängnad så kommer den vara en anka. tar du en anka och släpper ut den i det fria så är den en gräsand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Änder har en dragning till karriärer inom journalistiken, förslagsvis nyhetsankare.

Det (h)änder att de blir bra åklagare då de kan anklaga.. eller varför inte (b)ankmän?

/ordlööver_94


   
SvaraCitera

isola: Änder (Du röstade på detta alternativ)
90.9% (20 röster)

Alla vet väl att ankor ser ut som Kalle Anka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ankor är antingen vita eller gula -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: alltså, plockar du upp en gräsand och sätter den i en inhängnad så kommer den vara en anka. tar du en anka och släpper ut den i det fria så är den en gräsand.

du borde bli lärare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du borde bli lärare

men det är ju så jävla enkelt. rent biologiskt är det samma art. fattar inte hur folk kan ha missat det med tanke på hur mycket jag propagerat för ankor.


   
SvaraCitera

min sambo säger alltid ankor. hjälp, vad ska jag göra??


   
SvaraCitera