Aviseringar
Rensa alla

Vad är det jag lider utav? 🙁


Ämnesstartare

Hej!

Den 18/10 var jag ute på krogen och drack riktigt jäkla mycket. Nu är det så att jag har känt ett konstant illamående sedan dess. Spydde några gånger dagen efter, men har inte spytt sedan dess värt att tillägga är att spyorna var svartbruna och delvis "geggiga/slemmiga".
Dock har jag nu jävligt svårt att äta eller ens dricka vatten.. eller tja, all vätska man kan dricka i princip. Jag har en illamående känsla i magen, den känns uppsvälld och jag har alltid "bubblor" som sitter fast i hals-slutet, som rapar som aldrig riktigt kommer upp. Tillägga är att jag på tre dagar endast har ätit fyra mackor och två hamburgare. Försökte pilla i mig lite potatis och kålpudding idag, men efter två-tre gafflar så pallade jag inte mer. Jag känner en ständig hunger, men som sagt, efter en gaffel eller två med mat så mår jag illa och känner mig supermätt i någon timme.

På det har jag även svårt för att sova. Det tar lång tid att somna och när jag vaknar är fortfarande samma illamående kvar. Vad kan det vara? Google ger mig så många olika svar att jag inte riktigt vet vad jag ska tro heller. Jag är ganska orolig och vet inte riktigt vad jag ska göra.


   
Citera
reben

drick mer

vatten alltså, vätskeersättning oxo.

drick långsamt. ät soppa o lätta saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: drick mer

Jag söker seriösa svar här. Börjar bli orolig på riktigt. Ledsen


   
SvaraCitera
reben

därav redigering


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

vatten alltså, vätskeersättning oxo.

drick långsamt. ät soppa o lätta saker

Försöker dricka vatten. Mår jätteilla när jag gör det, men gör det ändå för att jag vet att jag måste. Sedan har jag försökt med att dricka långsamt, små klunkar liksom. Soppa och yoghurt har jag försökt med, men får samma illamåendekänsla utav dem också.


   
SvaraCitera
reben

vet ej vad du lider av, men lätt att va uttorkad o må helvete om man varit sjuk alternativt bakfull och spytt. du återställa vätskebalansen o salter o sånt skit jag inte vet ngt om egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: vet ej vad du lider av, men lätt att va uttorkad o må helvete om man varit sjuk alternativt bakfull och spytt. du återställa vätskebalansen o salter o sånt skit jag inte vet ngt om egentligen

Hm.. Vad kan det vara egentligen? Magsår, magkatarr, gastrit? Censur


   
SvaraCitera
reben

Monokromt:

Hm.. Vad kan det vara egentligen? Magsår, magkatarr, gastrit? Censur

förmodligen inget farligt, drick mkt som sagt, drick vätskeersättning så ska du se att du snart kan äta igen = )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: förmodligen inget farligt, drick mkt som sagt, drick vätskeersättning så ska du se att du snart kan äta igen = )

Jo, jag får väl göra det. Blir det inte bättre om ett par dagar får jag väl pay a visit till närmsta vårdcentral. Men förhoppningsvis kommer jag inte behöva göra det, men man vet ju aldrig.


   
SvaraCitera

Ring 1177


   
SvaraCitera

Monokromt: Jag söker seriösa svar här. Börjar bli orolig på riktigt.

spring till läkaren.. 


   
SvaraCitera

Jag fick magkatarr av för mycket alkohol och känner av det direkt (precis så som du beskriver) när jag druckit. Svart spya (som ser ut typ som kaffesump) kan vara tecken på magsår, så jag tycker du ska gå till doktorn.


   
SvaraCitera
Etanol

Tror det är magkatarr, har samma symtom som dig, fast mildare. En grej som funkar är att alltid småtugga på nått torrt, typ kex eller en skorpa som drar åt sig mycket vätska! Håll dig borta från kaffe, tobak o värktabletter. Men om du skiter svart eller spyr blod bör du gå till läkaren direkt


   
SvaraCitera

Giardia kanske? Nä, jag vet inte.


   
SvaraCitera