Aviseringar
Rensa alla

Vad är det läskigaste du har varit med om


SAAB
 SAAB
Ämnesstartare

Tja! Har sett att det finns trådar som typ "Vad är det pinsammaste du gjort", "Vad är...
Så jag tänkte se om den här tråden kommer överleva eller dö bort.

Vad är det läskigaste du har varit med om?

Själv så var det då jag var nära på att dö i bilen på väg till sjukhuset när jag hade en astma attack när jag var 13/14


   
Citera

Det var inte läskigt när det hände, men

Inbrott i huset. Jag var ensam hemma. Jag satt vid datorn med hörlurar. Jag tyckte att jag hörde någon i trappan; jag trodde att min moder och min broder hade kommit hem. Jag ropade "hallå?". Ingen svarade.

Sedan kom de hem och påpekade att det hade varit inbrott.

Det traumatiserade mig ganska länge


   
SvaraCitera

Skulle flyga från New York till Miami en gång i december och det var snökaos i NY och alla plan blev inställda förutom mitt. När vi väl hade lyft så var det väldigt turbulent och när vi flög ut över havet så börja de visa hur man tog på sig flytvästen etc.. Det var riktigt läskigt och obehagligt. 


   
SvaraCitera

Skrivit men fått sudda ut då det blev en liten alltför läskig och våldsam text, men kortfattat så var det i skolan när jag var yngre, två äldre killar som var taskiga och dryga emot folk och verkade ha en del problem bar kniv var dag, en dag gömde de sig i dörren in till omklädningsrummet och lurade, jag var deras nästa byte så när jag gick förbi utanför omklädningsrummet i korridoren då drog de in mig på sekunden, de släckte lampan i rummet så att det blev helmörkt, den ena killen tog tag i mig och det innefattade strypgrepp, fasthållning och knivhot. Jag spelade ändå ganska cool medans så de tyckte inte att det var lika roligt med mig så jag släpptes småningom. Låter lite läskigare än vad det var, men det var ju ingenting trevligt trots det för i skolan ska man ju känna sig trygg, höll mig undan dessa två typerna så gått det gick efter det.

Eller så var det den återkommande drömmen då ett vedervärdigt monster lurade runt hörnet i mitt kök, drömmen gick ut på att jag vaknade i min säng med en väldigt rädd känsla, det var mitt i natten och jag var ensam hemma, jag gick ut ur mitt rum, ut i hallen och sedan öppnade jag dörren till köket, där stod skräckmonstret och greppade tag i mig, sedan vaknade jag.
Men det var en återkommande dröm så jag föll för det två gånger till men den fjärde gången så var jag så beredd på det av erfarenhet ifrån de tre drömmarna innan, så när jag öppnade dörren till köket den fjärde gången så hade jag laddat min knytnäve och monstret fick en tjockableng.
Våld löser ju inte saker och ting men just det där löste det,  drömmen kom aldrig tillbaka, jag hade besegrat the monster within my mind.

Eller nej, det allra läskigaste var en annan dröm jag hade när jag var mindre, jag hade sett filmen järnjätten. Filmen i sig är ju jätten ganska så snäll av sig i, men i min dröm var jätten jättestor och jag befann mig i samhället där jag då på riktigt bodde under den tiden. Jätten jagade mig kors och tvärs över staden och jag fick konstant gömma mig i tunnlar och byggnader. Det var jätteläskigt då de ända fiktiva monster jag är rädd för är ju långa personer/monster/gättar. Det var även en återkommande dröm som varade sådär 5-6 gånger och jag kände mig alltid klar i huvudet när jag drömde drömmen för jag visste att det var en dröm medans jag drömde. Monstret fick aldrig tag i mig och jag längtade alltid till slutet av drömmen då jag fick träffa Carroline på trottoaren (utanför min farmors hem konstigt nog), där pussades vi ^^ Precis som i en film.


   
SvaraCitera

Varje gång pappa skrämt mig, skakiga trappor, hängbroar. Ankarliftar. Hamnen. Titanic hissar. Toalettstopp. Instängd på toaletten. Paniken när man inte hittar sin mobil. Skype. Minecraft. Telefonen på messenger och Snapchat, när man råkar trycka på screen mirror, (koppla in mobilen till tv). När man gett kompishalsband eller om man pratat om det innan och därefter ett stort bråk.. (hänt två gånger).
Cykeltest har vart extremt läskiga. Mycket mer än tandläkarbesök och röntgen. Kommer inte på mer nu jag inte berättat Party 

Småkryp! Myror i köket, kackerlackor. 


   
SvaraCitera

Crysilis:
Skrivit men fått sudda ut då det blev en liten alltför läskig och våldsam text, men kortfattat så var det i skolan när jag var yngre, två äldre killar som var taskiga och dryga emot folk och verkade ha en del problem bar kniv var dag, en dag gömde de sig i dörren in till omklädningsrummet och lurade, jag var deras nästa byte så när jag gick förbi utanför omklädningsrummet i korridoren då drog de in mig på sekunden, de släckte lampan i rummet så att det blev helmörkt, den ena killen tog tag i mig och det innefattade strypgrepp, fasthållning och knivhot. Jag spelade ändå ganska cool medans så de tyckte inte att det var lika roligt med mig så jag släpptes småningom. Låter lite läskigare än vad det var, men det var ju ingenting trevligt trots det för i skolan ska man ju känna sig trygg, höll mig undan dessa två typerna så gått det gick efter det.

Eller så var det den återkommande drömmen då ett vedervärdigt monster lurade runt hörnet i mitt kök, drömmen gick ut på att jag vaknade i min säng med en väldigt rädd känsla, det var mitt i natten och jag var ensam hemma, jag gick ut ur mitt rum, ut i hallen och sedan öppnade jag dörren till köket, där stod skräckmonstret och greppade tag i mig, sedan vaknade jag.
Men det var en återkommande dröm så jag föll för det två gånger till men den fjärde gången så var jag så beredd på det av erfarenhet ifrån de tre drömmarna innan, så när jag öppnade dörren till köket den fjärde gången så hade jag laddat min knytnäve och monstret fick en tjockableng.
Våld löser ju inte saker och ting men just det där löste det,  drömmen kom aldrig tillbaka, jag hade besegrat the monster within my mind.

Eller nej, det allra läskigaste var en annan dröm jag hade när jag var mindre, jag hade sett filmen järnjätten. Filmen i sig är ju jätten ganska så snäll av sig i, men i min dröm var jätten jättestor och jag befann mig i samhället där jag då på riktigt bodde under den tiden. Jätten jagade mig kors och tvärs över staden och jag fick konstant gömma mig i tunnlar och byggnader. Det var jätteläskigt då de ända fiktiva monster jag är rädd för är ju långa personer/monster/gättar. Det var även en återkommande dröm som varade sådär 5-6 gånger och jag kände mig alltid klar i huvudet när jag drömde drömmen för jag visste att det var en dröm medans jag drömde. Monstret fick aldrig tag i mig och jag längtade alltid till slutet av drömmen då jag fick träffa Carroline på trottoaren (utanför min farmors hem konstigt nog), där pussades vi ^^ Precis som i en film.

Drömmar Hjärta  


   
SvaraCitera

Läskiga historier från sy och träslöjden..


   
SvaraCitera

Men jag är glad över en sak, har alltid tyckt det vart läskigt med källare och vindar, speciellt min mormor och morfars källare. Som en skräckfilm. Var ju Titanic på dörrarna också, eller nån sån där snubbe Elvis Presley.. i det rummet var det kolsvart. (Tvättrummet)
Ett gammalt piano, tyckte pedalerna var läskiga, pallen. Allt med det pianot var läskigt. Och trappan med spindelväv sprang jag alltid förbi när jag skulle upp. Tittade lite försiktigt.

Nu älskar jag den mörka känslan av korridorer och gångar. Varma och kalla ljuset. Älghuvudet var läskigt, ville ha dörren stängd för och inte se det. Sovrummet under trappan Harry Potter sov i, läskigt men mysigt. Mormor hade också ett sånt under trappan med pajaskläder. (Antagligen riktiga)


   
SvaraCitera

Kan verkligen inte komma på någon värdig kandidat 


   
SvaraCitera

Inte läskigt sådär direkt men den läskigaste hemsidan jag besökt på nätet är bestgore. Sjukt äckligt hemsida och förstår nt varför folk tycker om den 😛


   
SvaraCitera

vincebruh:
Inte läskigt sådär direkt men den läskigaste hemsidan jag besökt på nätet är bestgore. Sjukt äckligt hemsida och förstår nt varför folk tycker om den 😛

Tråkigt Galen 


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:

Tråkigt Galen 

vadå det är ju sant? Förvånad


   
SvaraCitera

vincebruh:

vadå det är ju sant? Förvånad

Jag gick in på den precis nu, tröttnade efter några bilder. Sidan lockade mig inte bara, har en kompis som älskar och läsa om spökhus, kannibaler och sånt. Förvirrad


   
SvaraCitera

Det är läskigt för andra när dem tror det är blod på mina fingrar men egentligen bara målarfärg. Har ju torr hud.. nu blödde det precis och jag blev rädd för det själv! Vill inte det ska förstöra teckningen Ledsen 


   
SvaraCitera

well det läskigaste jag har varit med om är en väldigt creepy kille som förföljde mig med sin bil från helsingborg till ängelholm och sen till malmö 


   
SvaraCitera